Da jeg valgte e-conomic som bogholderisystem, var et af de væsentlige kriterier, at jeg selv suverænt kunne bestemme indhold af forms som f.eks. faktura. Det virkede også fint til en start, men for ét felt er det nu systemet, der beslutter indholdet, og det har jeg ingen indflydelse på overhovedet ☹
Feltet er kundens CVR nummer, hvor systemet automatisk tilføjer en landekode baseret på landet angivet for kunden. Hvis jeg angiver kundens CVR nummer til 12345678 og landet er angivet til Danmark, så bliver CVR nummeret på forms præsenteret som DK12345678. Det er helt uantageligt, at systemet beslutter indhold, som ikke er angivet af mig.
Det næste bliver måske, at systemet automatisk tilføjer ”Fr.” eller ”Hr.” foran attentionperson, hvis personens fornavn kan genkendes som et pige- eller drengenavn .
Hel principielt må systemet aldrig ændre ved det indhold, jeg har angivet for et felt i databasen. Det er ubetinget en fejl.
Jeg kan se, at fejlen med CVR nummer tidligere har været diskuteret, men at den endnu ikke er rettet.
Jeg har ikke helt forstået forskellen på ønsker og fejl, og hvem der kvalificere det. Er der nogen, som kan bidrage til min forståelse. Jeg har haft en længere chat med support, som fortæller mig, at det med CVR ikke er en fejl og henviser mig til Forum??