Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forbedring af layouts

0

Da jeg valgte e-conomic som bogholderisystem, var et af de væsentlige kriterier, at jeg selv suverænt kunne bestemme indhold af forms som f.eks. faktura. Det virkede også fint til en start, men for ét felt er det nu systemet, der beslutter indholdet, og det har jeg ingen indflydelse på overhovedet

Feltet er kundens CVR nummer, hvor systemet automatisk tilføjer en landekode baseret på landet angivet for kunden. Hvis jeg angiver kundens CVR nummer til 12345678 og landet er angivet til Danmark, så bliver CVR nummeret på forms præsenteret som DK12345678. Det er helt uantageligt, at systemet beslutter indhold, som ikke er angivet af mig.

Det næste bliver måske, at systemet automatisk tilføjer ”Fr.” eller ”Hr.” foran attentionperson, hvis personens fornavn kan genkendes som et pige- eller drengenavn smiley.

Hel principielt må systemet aldrig ændre ved det indhold, jeg har angivet for et felt i databasen. Det er ubetinget en fejl.

Jeg kan se, at fejlen med CVR nummer tidligere har været diskuteret, men at den endnu ikke er rettet.

Jeg har ikke helt forstået forskellen på ønsker og fejl, og hvem der kvalificere det. Er der nogen, som kan bidrage til min forståelse. Jeg har haft en længere chat med support, som fortæller mig, at det med CVR ikke er en fejl og henviser mig til Forum??

i Forslag » Andet af (190 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag

I forhold til landekoden foran CVR-nummeret, så er jeg ikke helt sikker på, hvilke problemer det giver dig - kan du uddybe det? Så kan jeg prøve at tage det med i min vurdering af sagen.

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej Jesper, helt principielt er det et problem, at systemet henter en værdi fra et felt i databasen og derefter tilføjer noget til værdien, før det præsenteres for brugeren. I tilfældet med CVR står der ikke nogen landekode i CVR feltet i databasen. Der står udelukkende det, som brugeren har tastet. Landekoden foran CVR i forms er noget systemet tilføjer baseret på indholdet i et helt andet felt.

Det er imod enhver form for god design skik, at et system manipuleret med indholdet af feltværdier, uden at brugeren har indflydelse på det.

På mine egne forms har jeg haft en landekode som tekst foran CVR nummer, og det er naturligvis den nemme løsning blot at fjerne det. Det har jeg så gjort, men mener stadig, at det er helt principielt forkert, at jeg ikke kan få præsenteret data nøjagtig, som jeg har tastet dem.

Jeg kan se, at hele diskussionen vedr. CVR har været oppe tidligere, men at fejlen endnu ikke er rettet.

Med venlig hilsen - Jørgen Pedersen