Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kategorier i Smart Inbox

+1
Jeg synes det er en god idé, at man også kan anvende Smart Inbox til registrering af andet end posteringer, f.eks. til kontoudtog og regnskabsnoter. På den måde kan man yderligere digitalisere regnskabsoplysningerne til gavn for en selv og f.eks. revisor.

Som Inboxen fungere nu, bliver alle poster i indbakken "aflæst", dvs. systemet forsøger at tolke alle dokumenter som regnskabsposteringer. Dette er unødvendigt - og direkte en gene - hvis der er tale om et "passivt" dokument, f.eks. et kontoudtog. Jeg foreslår derfor, at man kan fravælge den automatiske "aflæsning" for en indscanningskategori. Det vil være oplagt at lægge denne valgmulighed i Indstillinger for Indscanningskategorier.

Mvh Svend
i Forslag » Bilagshåndtering af (130 points)
opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Svend

Det er dejligt at høre at du er glad for at bruge inboxen og har glæde af funktionerne der.
Jeg vil også give dig helt ret i at det kan være en fordel at benytte kategorierne til arkivering af andre dokumenttyper. Det er dog ikke det inboxen primært er designet til.

Umiddelbart er det ikke vores plan at ændre funktionerne i inboxen så nogle kategorier er rent arkiv og uden aflæsning, men jeg er da stadig interesseret i at høre hvordan er det til gene for dig at inboxen forsøger at aflæse et dokument? Og samtidig vil jeg gerne høre hvordan de dokumenter du ønsker at arkivere kommer ind i inboxen?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita

Tak for dit svar. Jeg noterer mig, at I ikke har planer om at ændre kategorierne, så man kan vælge mellem aflæsning og ikke-aflæsning. Du skriver ikke, hvorfor I har den holdning. I jeres standard-opsætning af inboxen lægger I op til, at man under kategorierne kan gemme forskellige dokumenter, som supplement til de egentlige regnskabsposteringer. I foreslår selv bl.a. dokumenter vedr. bankudskrifter, årsopgørelser, løn og Told og Skat.

Det giver ingen mening at aflæse denne type bilag. Aflæsningen er blot til evig gene og irritation for brugeren, hver gang man åbner et dokument. Derfor savner jeg et sagligt argument for jeres firkantede holdning til en løsning, som helt oplagt er mere brugervenlig. Og teknisk set er den tekniske løsning simpel.

Du spørger om, hvordan dokumenterne kommer ind i inboxen. I vort tilfælde, som er en lille håndværkervirksomhed, hentes disse dokumenter i PDF-format fra egen computer, idet de typisk modtages/hentes i digital form via mail eller andre systemer, f.eks. bank og Skat. Der er ikke tale om mange dokumenter, og det vil være et naturligt sted at "opbevare" dem elektronisk i en kategori som supplement til bogføringen . I større virksomheder vil det formentlig ikke være relevant, da disse dokumenter har et større omfang og arkiveres anderledes.

Mvh Svend  .
Hej Svend

Tak fordi du ville uddybe.
 

Jeg må tilstå at jeg ikke har hørt ønsket før og måske derfor er lidt uforstående overfor at aflæsningen er en "evig pine og irritation". Jeg er overbevist om at hvis det var vores brugeres generelle oplevelse så havde vi fået mange henvendelser ang. dette.
Vi arbejder hele tiden på at udvikle e-conomic i en retning der kommer flest virksomheder tilgode og derfor er hver eneste ny funktion eller forbedring en afvejning af hvordan vi bruger ressourcerne bedst muligt :-)  Og så kan jeg da godt se at en afvisning kan opfattes som en firkantet holdning :)

Der er meget stor fokus på opbevaring og behandling af digitale bilag netop nu så jeg vil da gerne dele dit feedback med de teams der arbejder specifikt med dette område, mit gæt er dog at ønsket er så marginalt at hvis det er noget vi kommer til at udvikle vil det være et pænt stykke inde i fremtiden :)

De bedste hilsner
Tabita, forumteamet