Hej Tabita
Tak for dit svar. Jeg noterer mig, at I ikke har planer om at ændre kategorierne, så man kan vælge mellem aflæsning og ikke-aflæsning. Du skriver ikke, hvorfor I har den holdning. I jeres standard-opsætning af inboxen lægger I op til, at man under kategorierne kan gemme forskellige dokumenter, som supplement til de egentlige regnskabsposteringer. I foreslår selv bl.a. dokumenter vedr. bankudskrifter, årsopgørelser, løn og Told og Skat.
Det giver ingen mening at aflæse denne type bilag. Aflæsningen er blot til evig gene og irritation for brugeren, hver gang man åbner et dokument. Derfor savner jeg et sagligt argument for jeres firkantede holdning til en løsning, som helt oplagt er mere brugervenlig. Og teknisk set er den tekniske løsning simpel.
Du spørger om, hvordan dokumenterne kommer ind i inboxen. I vort tilfælde, som er en lille håndværkervirksomhed, hentes disse dokumenter i PDF-format fra egen computer, idet de typisk modtages/hentes i digital form via mail eller andre systemer, f.eks. bank og Skat. Der er ikke tale om mange dokumenter, og det vil være et naturligt sted at "opbevare" dem elektronisk i en kategori som supplement til bogføringen . I større virksomheder vil det formentlig ikke være relevant, da disse dokumenter har et større omfang og arkiveres anderledes.
Mvh Svend .