Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Samle betalinger pr. kreditor med samme forfaldsdato inden overførsel til bank

0

Hej Er det ikke muligt at få et billede under betalinger, hvor fakturaer samles pr. kreditor, før man sender dem til betaling?

I nogle regnskabsprogrammer, kan man bede det om at samle kreditorer, så man kan se saldo og forfaldsdato pr. kreditor. Det synes jeg kun man kan når man er igang med at overføre?

Eks. hvis jeg skal betale i dag og har 200 regninger til Bygma. Så ville jeg gerne kunne se et billede med de 70 der forfalder nu samlet uden alle dem der først forfalder efterfølgende.

Lige nu står alle 200 regninger jo bare og bliver først samlet når man udvælger nogle til betaling. Men jeg skal have en godkender ind over, så var det noget nemmere at have sådan en liste at give ham, i stedet for at han skal godkende 70 fakturaer eller jeg skal sidde og ændre beløb og slette.

lukket med noten: Afklaret
i Forslag » Bank af (300 points)
lukket af

1 Svar

Hej

Tak for dit forslag her.

Hvis jeg forstår dig ret, så ønskes du en opsummering af de enkelte leverandører ved udtræk? Så har du 200 lev.fakturaer, hvori 70 af dem er til Bygma, så vil du gerne se det samlet beløb til Bygma?

Forslag af 🔒 (12.1k points)
Nej det er ikke helt korrekt. Det kan jeg jo allerede se i betalingsoversigten.

De 200 er alle leverandørfakturaer til Bygma, men jeg vil gerne kunne se en sum af de 70 der forfalder samme dag.
Tak for uddybning.

For at forstå værdien af forslaget her. Hvordan kan det være at det er relevant for jer at se det i e-conomic ved udtræk?

Der findes et par alternative løsninger allerede nu.

1. Man kan afgrænse på enkelte leverandører, og betalings dato, og på den måde se hvad det samlede beløb er i e-conomic.

2. Man kan udtrække listen til Excel, og opsummere.

3. Beløbet angives ved indlæsning i banken.

Er det fordi I gerne vil anvende det samlede sum til en kontrol eller hvad er idéen?

Løsning 1  

Det er fordi jeg skal have godkendt betalinger inden de kommer i netbank, ellers risikerer jeg jo at der er nogle jeg overfører, som så ikke skal betales alligevel, og så er de væk fra betaligsoversigten til næste gang.

Jeg er med på at alt kan gøres i Excel, men det var ikke det jeg var interesseret i :)

Jeg ønsker at trække en liste over alle fakturaer til betaling (forfald) frem til og med en given dato, hvor den samler alle dem fra den samme leverandør, så min chef får et nemt overblik over beløbet der skal betales til hver enkelt kreditor. Giver det mening? :)
Hej igen,

Jeg forstår ønsket om at få denne visning i e-conomic. Det er som sagt fortsat muligt at eksportere listen ud, og de betalinger som er eksporteret kan altid genfindes under Vis eksportede betalinger. Her kan filen også udlæses igen, og evt. tilpasses.

Min løsning er en klar omvej i forhold til hvad du efterspørger. Jeg er dog fortsat en smule fortvivlet om hvad essensen er. Du skriver så chefen får et nemt overblik over beløbet til de enkelte leverandører. Denne opnås ikke i banken fx.?
Hej igen

Jo hvis chefen kunne finde ud af at bruge banken så var det meget nemmere. Men det er ikke en mulighed desværre.

Men jeg har selv "udvilket" noget jeg kan bruge indtil det evt. kan lade sig gøre i E-conomic også. Så vi lukker den bare her. :)
Ej hvor smart - denne har jeg aldrig prøvet før, men det vil jeg gøre fremover! :-D

Vh Helle
Lige et enkelt spørgsmål til "løsning 1"

Hvor finder du en betalingsoversigt der kan afgrænses på leverandør og dato? For det kan man ikke under mine betalinger.
Man skal vælge "Ny søgning" og derefter udfylde felterne.
Det er sgu smart! Tusind tak :)
God jul.