Altså, kære venner… det skal jo helst være en fordel at vælge e-conomics, eller??
Vi skiftede til e-conomics for 4-5 år siden (grundet at et andet Visma produkt blev udfaset). Og vi har i langt overvejende grad været meget tilfredse med det skifte.
Men, men, der over tide løber malurt i bægeret.
Da vi i sin tid valgte e-conomics, så var det udelukkende fordi e-conomic (dengang) tilbød et 100% integreret system som passede vores behov. Vi fik et system som havde både salg, lagerstyring og en webshop fuld integreret.
For et par år siden valgte i så at udfase webshoppen – og det skal jeg da’ lige sige gav anledning til en del overarbejde, da vi skulle reetablere en webshop med flere tusinde varer, med billeder, beskrivelser og kryds-referencer på en anden platform…
Nu har i så meldt ud at i også udfaser lagermodulet!??
Tænker grunden er at Visma har købt Rackbeat, som i så sjovt nok også anbefaler man skifter til – og fair nok, det bliver jo ret meget dyrere, men måske også med nogle features der ikke er i e-conomics lagermodul.
Men helt ærligt – hvorfor udfase det eksisterede lagermodul? – hvis Rackbeat er bedre, så skal folk da nok vælge det – men for os der har brugt det nuværende lagermodul og som er tilfredse med det som det er, hvorfor skal vi ud i en større omgang flytterod, med integrationsvanskeligheder med f.eks. webshops der snakker med det gamle lagermodul, nye og mere bøvlede arbejdsgange med leverandørfakturahåndtering m.m. og ikke at forglemme en væsentlig merpris for et produkt man slet ikke har behov for til at starte med?
Lad nu vær med at være så grådige, at i absolut skal tvinge trofaste kunder over på en ny, dyr og bøvlet lagerløsning, blot for at vride lidt ekstra penge ud af jeres kunder.
Vi købte ind på et produkt der leverer op til vores krav – nu er produktet på 4-5 år blevet decimeret til et produkt der er ret langt fra det vi købte ind på - og som på ingen måde lever op til det vi valget e-conomics ud fra.
Så her mit simple ønske – behold det gamle lagermodul for dem der ønsker det!
P.s. en af grundene til at vi i sin tid ville ha’ et økonomisystem med integreret lagersystem, var for at have et utvetydigt supportansvar. Jeg har nu både talt med jer og Rackbeat for at få svar på nogle helt simple spørgsmål om arbejdsgang og flow mellem Rackbeat og e-conomics – og desværre, som forventet, så bliver jeg skubbet fra den ene til den anden med besked om at ”vi kender desværre kun vores eget system”.