Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Behold mulighed for det gamle lagermodul

+1

Altså, kære venner… det skal jo helst være en fordel at vælge e-conomics, eller??

Vi skiftede til e-conomics for 4-5 år siden (grundet at et andet Visma produkt blev udfaset). Og vi har i langt overvejende grad været meget tilfredse med det skifte.

Men, men, der over tide løber malurt i bægeret.

Da vi i sin tid valgte e-conomics, så var det udelukkende fordi e-conomic (dengang) tilbød et 100% integreret system som passede vores behov. Vi fik et system som havde både salg, lagerstyring og en webshop fuld integreret.

For et par år siden valgte i så at udfase webshoppen – og det skal jeg da’ lige sige gav anledning til en del overarbejde, da vi skulle reetablere en webshop med flere tusinde varer, med billeder, beskrivelser og kryds-referencer på en anden platform…

Nu har i så meldt ud at i også udfaser lagermodulet!??

Tænker grunden er at Visma har købt Rackbeat, som i så sjovt nok også anbefaler man skifter til – og fair nok, det bliver jo ret meget dyrere, men måske også med nogle features der ikke er i e-conomics lagermodul.

Men helt ærligt – hvorfor udfase det eksisterede lagermodul? – hvis Rackbeat er bedre, så skal folk da nok vælge det – men for os der har brugt det nuværende lagermodul og som er tilfredse med det som det er, hvorfor skal vi ud i en større omgang flytterod, med integrationsvanskeligheder med f.eks. webshops der snakker med det gamle lagermodul, nye og mere bøvlede arbejdsgange med leverandørfakturahåndtering m.m. og ikke at forglemme en væsentlig merpris for et produkt man slet ikke har behov for til at starte med?

 

Lad nu vær med at være så grådige, at i absolut skal tvinge trofaste kunder over på en ny, dyr og bøvlet lagerløsning, blot for at vride lidt ekstra penge ud af jeres kunder.

 

Vi købte ind på et produkt der leverer op til vores krav – nu er produktet på 4-5 år blevet decimeret til et produkt der er ret langt fra det vi købte ind på - og som på ingen måde lever op til det vi valget e-conomics ud fra.

 

Så her mit simple ønske – behold det gamle lagermodul for dem der ønsker det!

 

 

P.s. en af grundene til at vi i sin tid ville ha’ et økonomisystem med integreret lagersystem, var for at have et utvetydigt supportansvar. Jeg har nu både talt med jer og Rackbeat for at få svar på nogle helt simple spørgsmål om arbejdsgang og flow mellem Rackbeat og e-conomics – og desværre, som forventet, så bliver jeg skubbet fra den ene til den anden med besked om at ”vi kender desværre kun vores eget system”.

i Forslag » Lagerstyring af (3.4k points)

1 Svar

Hej Helge.

Tak for dit feedback.

Først vil jeg gerne slå fast at vi ikke udfaser Lagermodulet fordi Visma har købt Rackbeat. Det er faktisk omvendt :)

Det har været en lang proces for at finde den rette løsning i forhold til fremtiden for lager i e-conomic. Vi brugte 2 år på at se om vi kunne opdatere lageret til at blive mere tidssvarende og fremtidssikret og konkluderede i den proces at uanset hvor mange ressourcer vi puttede i projektet, så ville vi blive ved med at halte efter. Derfor blev løsningen at købe et af de bedste lagersystemer på markedet, så vi med det samme kunne tilbyde et godt produkt til vores brugere og lukke vores eget lager.

Vi er fuldt ud overbevidst om at det på den lange bane vil være en kæmpe gevinst for JER at vi foretager denne ændring. Men indrømmet, det vil kræve lidt tilvænning at arbejde i et nyt system og vænne sig til nye arbejdsgange. Al køb og salg vil fremover blive håndteret i Rackbeat og man får kun brug for at have adgang til e-conomic hvis man skal lave bankafstemning og betalinger mm. Så du skal vurdere om dine medarbejdere skal udføre den ene eller den anden funktion og så give dem adgang til det program de skal arbejde i.

Den klare strategi ang. support er at e-conomic supporterer funktionerne i e-conomic og Rackbeat supporterer funktionerne i Rackbeat. På den måde får man både adgang til et helt hold af dedikerede lagereksperter og et hold af e-conomic eksperter.

En anden fordel ved Lager af Rackbeat er at lagerstyring er Rackbeats kernekompetence, så alle ansatte i supporten har lager som hovedfokus, samtidig med at alle ressourcer til udvikling går til lager og funktioner relateret til lagerstyring, Hvor lager hos e-conomic har været et bi-produkt og langt de fleste af vores udviklingsressourcer har været fokuseret omkring vores kerneprodukt.

Jeg forstår godt at du er frustreret over at vi ændrer en løsning du er tilfreds med. Jeg kan forsikre dig om at vi har lagt mange tanker bag denne beslutning og vi har truffet den for at tilbyde den bedste løsning for størstedelen af vores brugere - både næste år og på meget længere sigt.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita,

Tak for dit svar, :-)

Sagen er jo bare at selvom selve lagerdelen i Rackbeat måske nok er bedre (har dog p.t. lidt svært ved at se hvad den helt store forskel egentligt er), så er salgsdelen jo umiddelbart dårligere. (Salgsdelen mangler f.eks. en helt basal mulighed for at se dækningsbidrag i procent). Hertil kommer en vis grad af uoverskuelighed når den samme proces skal håndteres i to systemer (f.eks. registrering og bogføring af vareleverandørfakturaer).

Når så man oven i købet skal til at bruge små 20.000 ekstra årligt på Rackbeat adgang til de sælgere, som nu skal bruge Rackbeat til deres salgsarbejde, samtidigt med de stadig skal ha' adgang til e-conomic for f.eks. at se kundernes købshistorik, så er det jo yderligere frustrerende når hele formålet med at vælge e-conomic til at starte med, netop var at det hele var samlet i en pakke.

Således tilbage til mit beskedne ønske om at beholde det eksisterende lagermodul (med alle de begrænsninger det måtte have) for alle os der finder det tilstrækkeligt som det er.

Jeg er sikker på at alle dem der har brug for mere end det eksisterende lagermodul, de skal da' nok vælge Rackbeat alligevel.
Hej igen.

Jeg må afvise dit ønske hvor beskedent det end må forekomme dig. Vi kommer ikke til at drifte og vedligeholde Lager efter 31/12/23.

Dine bekymringer vedrørende behov for adgang og manglende funktioner osv vil jeg meget gerne tage en snak med dig omkring.Hvad siger du til at jeg ringer dig op - måske en gang i næste uge - så er dialogen nok lidt nemmere end via forum, hvor vi besvarer henvendelser et par gange om ugen.
Hej Tabita,

Jo, du må meget gerne ringe (38101040)...

Har lige talt med en venlig ung gut "Sebastian", som desværre heller ikke rigtigt kunne sige så meget andet end at i høre hvad jeg siger.

Måske du, inden du ringer, lige kan undersøge hvordan i nemmest foreslår vi får vareleverandør fakturaer fra smart inboxs over i Rackbeat (hvor de åbenbart skal vedhæftes for at vi overhovedet kan finde dem igen på den enkelte varer).

Du må også gerne lige tjekke hvordan vi tilføjer fragt, samlerabatter eller gebyrer på varekøb i Rackbeat, så der reflekteres på de købte vares reelle kostpris.

Ligeledes, hvordan vi kan se igangværende saldo på kunderne ifm. vi opretter nye ordre i Rackbeat, som vi jo er nød til, hvis vi vil se lagerstatus på de varer vi sælger.
Hej Helge

Tak for snakken, det var en fornøjelse og jeg synes det giver rigtig god mening at se tingene lidt an og træffe den endelige beslutning i begyndelsen af næste år. Så kan vi evt. tage en ny snak til den tid :)