forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

post@e-conomic.dk

0
Hejsa,

Det er meget utilfredsstillende at denne email adresse står som afsender på tilbud, faktura og ordrebekræftelser.
Vi har haft 4 meget sure kunder tidligere som ikke har fået deres vare til tiden da de har svart ok til et tilbud.

Vi havde jo ikke set ordren da den blev godkendt med afsendelse til post@e-conomic.dk.

Det er MEGET nødvendigt i får dette rettet. Jeg har ikke turde bruge tilbuds modulet i langtid grundet dette.
Det giver mig en del ekstra arbejde at skulle lave dem uden for systemet og derefter oprette dem i ordre systemet igen bagefter.
Dette er også en del af årsagen til at vi ikke har fundet ordre systemet tilfredsstillende....
Der har også været kunder der har modtaget fejl emner da de har svaret på ordre bekræftelsen med en kommentar om en lille ændring.Denne ændring er aldrig nået frem til os, og derfoir har vi måtte producere dobbelt emner uden ekstra betaling.

Dette punkt er en MEGET vigtig funktion at få med så vi ikke mister ordre eller fejlproducere emner.

Jeg ser frem til at høre fra jer om dette emne.

Med venlig hilsen
Bo Pedersen
spurgt 29 Jul, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af kki-essen (200 points)
opdateret 9 Okt, 2012 af frederiknielsen

9 Svar

Hej Bo,

Grunden til tingene sendes fra post@e-conomic.dk er at e-conomic jo ikke på vegne af dit domæne uhæmmet kan sende mail. Dette kræver din mailserver skal godkende dit domæne som afsender, og at skulle gøre det for 30.000 kunder kan teknisk være en stor udfordring.

Jeg tror desværre ikke du skal regne med at se en løsning på problemet i umiddelbar fremtid. Men i mailens tekst nok skrive at tilbud skal bekræftes til dinmail@ditdomæne.dk i stedet for.
besvaret 2 Aug, 2011 Forslag af godekasser (1,400 points)
opdateret 9 Okt, 2012 af frederiknielsen
Hej Bo,

Selvom afsender-adressen er post@e-conomic.dk - hvilket bl.a. er for at give mulighed for digital signatur, som nu engang er bundet til afsender-adressen - indsættes der samtidig en reply-to-adresse, som er din egen.

Når kunden klikker Svar i sit mailprogram, bør svaret derfor blive sendt til dig (ellers er det en ganske alvorlig fejl i mailprogrammet ).

Med hensyn til godkendelse tror jeg, Kasper selvfølgelig mener, at dit domæne skal godkende e-conomics domæne som afsender. Det er faktisk ikke noget, dit domæne skal - men mange spamfiltre vil checke, om dit domæne <em>har</em> godkendt e-conomics mailserver til at sende mails med adresser fra dit domænenavn som afsender, og i modsat fald afvise mailen.

Det er således også dit domæne - subsidiært alle vores kunders domæner - der skal godkende e-conomics mailserver som afsender. Men selvom det således ikke er e-conomic, der skal opsætte godkendelse af 30.000+ domæner, er det på den anden side en procedure, som vi nødig vil tvinge folk ud i at skulle sætte op.

Mvh.

Christian Estrup

Development Director

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 2 Aug, 2011 Forslag af Christian Estrup (19,430 points)
opdateret 9 Okt, 2012 af frederiknielsen
Hej Christian,

Ups - det har du da ret i - nu virker det pludselig.. kommer fra post@e-conomic.dk - men når jeg svarer fra min webmail, så bliver adressen vores firma

Så Bo, det må desværre være kundernes mailprogrammer som fejler i disse tilfælde...
besvaret 2 Aug, 2011 Forslag af godekasser (1,400 points)
opdateret 9 Okt, 2012 af frederiknielsen
Det passer ikke helt.
Det er et simpelt spørgsmål economics servers interne ipadresse skal åbnes for relay i mailserveren. (Dette er ganske rigtig open relay, men jer går ud fra at der er styr på jeres interne IT så dette ikke burde være et problem)

Mvh
Bo
besvaret 2 Aug, 2011 Forslag af kki-essen (200 points)
Hej Bo,

Ifald vi åbner for, at man kan bruge sin egen adresse som Fra-adresse - på bekostning af muligheden for at sende digitalt signerede mails - vil det stadig være e-conomics mailserver, der sender mailen.

Det er ikke et relay/firewall-problem - men en potentiel udfordring med diverse spamfiltre, som vil være utilfredse med, at en mail fra bo@bo.dk sendes fra mailserveren mail.e-conomic.dk.

Mvh.

Christian Estrup

Development Director

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 2 Aug, 2011 Forslag af Christian Estrup (19,430 points)
opdateret 9 Okt, 2012 af frederiknielsen
Så gør som diverse CRM systemer.
Sæt dem op til at kunne sende via en pop3 server med de nødvendige logon informationer.

Det har jeg set i CugarCRM som jeg brugte for 5 år siden.
De sendte blot via vores server med de data som vi indtastede i indstillingerne.
I jeres tilfælde kunne det så være noget der skulle aktiveres af brugeren. Uden aktivering bruges den nuværende metode til afsendelse, ellers sker det via vores server.
Så vil man kunne bruge economic uden vores kunder behøver at se det.

Bo
besvaret 2 Aug, 2011 Forslag af kki-essen (200 points)
Flere leverandører og kunder er utilfredse da vi ikke modtager eller svarer mail til post@economic.dk. Skynd jer at ændre til: Do-Not-Reply@economic.dk. Så bliver alle glade.
Hilsen Karl Erik Bagger, Fercom
besvaret 15 Aug, 2011 Forslag af keb (440 points)
opdateret 9 Okt, 2012 af frederiknielsen
Der er flere tråde med emner der ligner denne, men essensen er den samme: email fra e-conomics systemet når frem med afsenderen f.eks. From: Lite Flite post@e-conomic.dk. Svarene på dette problem og indlæggene der følger er ikke meget forskellige fra hinanden, men grundlæggende handler det om at vælge mellem pest eller kolera. Spørgsmålet er om det ikke er rimeligt, at vi (brugerne) selv får lov at vælge ?

Enten
oplyser e-conomics systemet en systemmæssig korrekt From: adresse (som nu) hvorved mailen når frem, sandsynligvis uden problemer. Til gengæld risikerer man at det er den adresse folk svarer på, eller den gemmes (måske automatisk) i folks adressebøger.

Eller
også må systemet laves om, sådan at brugerens emailadresse står som afsender, hvorved mailen i nogle tilfælde vil havne i et spamfilter, idet afsenderadresse-domænet ikke passer med den server mailen afsendes fra. Til gengæld vil modtageren, når mailen ellers er gået i gennem, slet ikke kunne se at den er sendt fra e-conomics systemet, og der vil derfor heller ikke blive problemer med besvarelser og gemte adresser.

Personligt vil jeg helt klart foretrække sidstnævnte, at tilbud/ordrer/fakturaer ender i kundernes spampostkasse, frem for at de når frem med forkerte afsenderoplysninger.

Tillad mig at blive lidt teknisk:

I enhver email kan der sættes indtil flere headere der angiver hvorfra mailen kommer: From:, Reply-To: og Return-To:. Og ethvert scriptsprog, også ASP som benyttes på e-conimics.dk, kan finde ud af at sætte disse headere efter behov.

From: headeren er den man ser i sit postprogram som afsender, og det er desværre også normalt den der gemmes i folks adressebøger. Og det er jo uheldigt, når der her står f.x. Lite Flite post@e-conomic.dk.

Reply-To: headeren er den som e-conomics systemet i dag sætter som min afsender adresse. Mange gange vil besvarelser komme korrekt til mig, men desværre ikke hvis kundens postprogram vælger at anvende From: headeren i stedet.

Return-To: headeren er den adresse hvortil  f.eks. fejlmeddelelser bliver sendt.

Jeg ville ønske, at alle tre headere var at finde inde under opsætningen i e-conomics, og at systemet brugte disse. Så kunne jeg selv vælge om jeg ville løbe en risiko for at mine tilbuds/ordre/faktura mails bliver væk i et spamfilter, eller om de skal nå frem med forkert afsenderadresse.

Og der er ingen der skal bilde mig ind, at det er særlig svært at lægge denne mulighed ind i systemet...   

Med som sædvanlig venlig hilsen,
Thomas Knudstrup
Lite Flite ApS

PS: Der er ingen pointe i at ændre den nuværende afsender til no_reply eller lignende, det ændrer absolut ingenting på problemet.

PPS: Når jeg bliver stor, skal jeg nok øve mig på, ikke at skrive så lange indlæg
besvaret 20 Okt, 2011 Forslag af thomas.knudstrup (1,290 points)
opdateret 9 Okt, 2012 af frederiknielsen
Undskyld, det hedder Return-Path og ikke Return-To som jeg skrev ovenfor.

Sådan ser de tre headere ud i mailen fra e-conomics systemet:

Return-Path: post@e-conomic.dk
From: Lite Flite Aps &lt;post@e-conomic.dk
Reply-To: xxxxx@lite-flite.aero

Og mit ønske går altså på, at jeg selv kan bestemme, om de skal se sådan ud:

Return-Path: xxxxx@lite-flite.aero
From: Lite Flite Aps &lt;xxxxx@lite-flite.aero
Reply-To: Lite Flite Aps xxxxx@lite-flite.aero

Med venlig hilsen,
besvaret 20 Okt, 2011 Forslag af thomas.knudstrup (1,290 points)
opdateret 9 Okt, 2012 af frederiknielsen
overvejes× 114
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”