Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ordrestyring - Minuba - Smart Inbox.

0
Jeg har kunder, der er begyndt at bruge Minuba ordrestyring. Når de godkender leverandørfakturaer i Minuba overføres de automatisk til e-conomic, men desværre havner de i kassekladden, (som jo var det normale i gamle dage), istedet for i Smart Inbox, som jo er der, jeg skal bruge dem. Det var ikke et problem for mig, hvis de overførte fakturaer fulgte betalingsopsætningen fra leverandøren - det med, om betalingsoplysninger skal ignoreres. Men det gør de desværre ikke. Så jeg skal selv huske at få slettet betalingsoplysningerne på dem, der kun skal betales én gang om måneden via kontoudtog. Hvis det kun drejede sig om en enkelt kunde, gik det nok, men når det drejer sig om flere, og de gør tingene forskelligt mht. betalinger, så er det ikke til at huske. Jeg får sikkert ikke mange stemmer på det her, da det måske ikke er så mange, der bruger Minuba endnu, men jeg håber, at i alligevel vil have det i tankerne, når i arbejder sammen med Minuba om nye ting.
i Forslag » Bilagshåndtering af (4.0k points)

1 Svar

Hej Dorte,

Jeg skal være helt med.. ønsket er at de posteringer som kommer fra Minuba ikke har en betalingstype sat på i kassekladden?

Jeg må antage at du anvender Betalinger under Regnskab, siden at du ønsker at få slettet betalingstypen fra dine leverandørfakturaer. Hvordan bruger du Betalinger optimalt, hvis I kun betaler én gang om måneden?

Ser frem til at høre fra dig.

Forslag af 🔒 (12.1k points)
Som jeg skriver, er det kun nogle af dem, der skal betales én gang om måneden - det er gerne alle mine håndværker- & automekaniker-kunder, der har rigtigt mange fakturaer fra Stark, Davids Tømmerhandel, Bygma, Scanpipe, FTZ, AD Danmark osv., som derfor betales efter kontoudtog og ikke efter den enkelte faktura. Dette er jo opsat på leverandøren i e-conomic, så der kun kommer betalingsoplysninger frem på dem, der skal betales pr. faktura - alle de andre er sat til at ignorere betalingsoplysningerne. Og derfor er det meget irriterende, at overførslen fra Minuba ikke følger det der er opsat i e-conomic. Og endnu mere irriterende, at bilagene kommer ind i kassekladden istedet for i Smart Inbox, som jo er der, vi arbejder med leverandørfakturaer nu.

Hej igen Dorte,

alle de andre er sat til at ignorere betalingsoplysningerne. Og derfor er det meget irriterende, at overførslen fra Minuba ikke følger det der er opsat i e-conomic.

Denne funktion er udelukkende tiltænkt at virke i Smart Inbox, at den ikke skal aflæse betalingstypen, og bruge den som er valgt på leverandøren.

Kan du fx. bruge betalingstypen Kun postering?

Ellers vil det være Minuba som kan styre via. API hvad der skal fremgå i betalingstypen.

Ift. irritationen med hvor bilagene kommer, så er det også hvordan Minuba er sat op. Det er vel tanken at Minuba aflæser data på et bilag, og opretter posteringer til Inbox. 

Funktionen virker også i kassekladden og ikke kun i Smart Inbox. Og ja, jeg kan sagtens bruge "Kun postering", men det er jo træls at skulle ændre dem selv - og også at huske, hvilke der skal ændres, når jeg har så mange kunder, som jeg har.

Minuba kan ikke overføre til Smart Inbox. Jge har spurgt dem. De overfører kun til kassekladde. Jeg håber, at det er noget, de får ændret sammen med jer, da det jo er i Smart Inbox, vi arbejder mest nu.

Funktionen virker også i kassekladden og ikke kun i Smart Inbox.

Jeg er usikker på hvad du mener med at funktionen virker i kassekladden. Helt grundlæggende så består funktionaliteten af, at hvis en betalingsoplysning aflæses i Smart Inbox, og kobles til en leverandør, så kan programmet ignorere denne betalingsoplysning, og i stedet for bruge den som er fastgjort på leverandøren. Da ingen aflæsning sker direkte i kassekladden, så har funktionen ingen virkning.

Hvis du ikke ønsker at Minuba skal behandle bilagene, hvad er så essensen at bruge integrationen først og fremmest? Hvorfor ikke blot modtage jeres bilag i Smart Inbox med det samme direkte fra leverandøren?

Minuba skal behandle bilagene. Som jeg har skrevet, så er det kun nogle af bilagene, hvor den skal ignorerer betalingsoplysningerne, sådan som jeg har bedt den om på selve leverandøren, resten af bilagene skal der betalingsoplysninger på. Vi kan ikke modtage bilagene i Smart Inbox, når vi bruger Minuba som ordrestyring, for så mangler alle leverandørfakturaerne jo derinde. Min chef godkender dem i Minuba, og så bliver de overført. Men bare lad være med at bruge mere tid på det her. Jeg håber bare, at i få det lavet med Minuba på et tidspunkt, så bilagene havner i Smart Inbox, og så de følger leverandøroprettelsen mht. betaling.