Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




MAC fejl ved oprettelse af følgeseddel og faktura

0
Vi har de seneste par uger oplevet at Economic ikke er kompatibel med MAC ved oprettelse af faktura + følgeseddel. Bogstavet "i" bliver til en firkant, og det kan åbenbart kun løses ved at skifte til Windows. Vores kunder har så i flere uger fået underlige faktura og følgesedler, og når vi forhører os ved supporten, så får vi smiley'er, og der skrives det snart bliver løst. Det er jo "kun" kunder som har en MAC, hvor filen ses.

Det er så ikke helt korrekt, da vi desværre skal bruge faktura til at sende udenfor EU, så det er også logistikken, der går i koks.

Synes det er virkelig uheldigt, at der ikke bliver brugt større resurser på at løse fejlen, når I som virksomhed skriver, at I er kompatibel med MAC.

Hvor længe skal vi fremstå som en virksomhed der ikke har styr på detaljerne?

VH Dorte
i Forslag » Andet af (200 points)

1 Svar

Hej Dorte,

Det er beklageligt at I får et indtryk af, at I fremstår som en virksomhed uden at have styr på detajler.

Fejlen har vist sig til at være mere kompliceret end som så, og derfor er ingen løsning præsenteret endnu. Det ser kun i det specifikke scenarie, at hvis man åbner dokumentet i Apples egen billedefremviser, så opstår fejlen i fonten, og i'et forsvinder.

Åbnes samme dokument i Safari, eller fx. Google PDF fremviser, så fremgår fejlen ikke.

Jeg kan se at fejlen har fået en større prioritering, og forhåbentligt kan denne snart blive løst.

Rigtig god dag.

Forslag af 🔒 (12.1k points)
Hej Alexander

Fejlen er desværre ikke løst endnu her 10 dage senere.

Den ses også på Iphones og Android desværre.

Hvor lang tid skal vi regne med før fejlen er løst?

Hilsen Dorte
Hej Dorte,

Jeg må beklage, og fortælle at der desværre fortsat intet nyt.

Vi er ikke bekendte med at det fejler med iPhone eller Android, og kun fejlrapporteret at det sker på Mac.

Kan du oplyse mig om hvilken version iOS, og Android det omhandler, og gerne model?

Så vil vi forsøge at genskabe, så vi selvfølgelig også er opmærksomme omkring dette.

Hej 

Jeg får denne besked fra min kollega: 

e-conomic’s PDFs don’t render correctly to display the lower case “I” with Adobe Acrobat CC, Adobe Reader, Preview on Mac OS, iOS or Android (even inside their own app).

It's looks like either the character set for Arial MT is corrupted on the upload to their server (Windows and Chrome viewer may ignore the error) or perhaps this is a Danish Character set that is confusing things. 

Jeg håber det kan hjælpe Jer videre i fejlfinding. 
Hilsen Dorte
Hej Dorte, jeg giver det videre til vores udviklere. Omend det virker til at de har dannet samme konklusion, nu består udfordringen i hvordan de retter fejlen.

Tak for input.
Hej igen

Hvornår kan vi regne med at fejlen bliver rettet?

mvh Dorte
Hej Dorte,

Beklager min sene udmelding. Fejlen skulle gerne være blevet løst. Kan du be eller afkræfte om dette er tilfældet?
Det er helt korrekt - fejl er nu løst.

Tak for hjælpen!

Mvh Dorte
Det lyder rigtig godt. Beklager at det har taget noget tid undervejs.

Tak for den tålmodighed du har udvist her :-)

Rigtig god dag !