Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Indboks og superkladde

0
Hej

Hvornår bliver det muligt at arbejde med bilag i superkladden fra indboks, på samme måde, som det er muligt i Regnskab/kassekladde/dagligt ?

Jeg har brug for at kunne se bilaget for at kunne kontere det rigtigt, og arbejder helst i superkladden da den er meget hurtigere og giver bedre overblik.
i Spørgsmål » Bilagshåndtering af (490 points)

1 Svar

Hej,

Det lyder godt at du finder glæde i Superkladden !

Det korte svar vil være, at vi ikke kommer til at optimere yderligere på produktet. Det er ikke fordi vi mener at Superkladden er perfekt - men fordi vi mener at produktet er forældet, og det er minoritet af brugere som fortsat anvender produktet.

Vores ambition er at kunne optimere på den almindelige kassekladde, og måske kunne give muligheder for alternativer arbejdsgange.

Før sådanne nogle ændringer kan blive implimenteret til, så kræver det at vi rydder op i de gamle programkoder. Det tager tid, og det har en høj prioritet hos vores udviklere på nuværende tidspunkt.

Er der en specifik årsag til at du ikke behandler bilagene direkte i din Inbox? Her er visningen optimeret til kunne se bilaget, og kontere samtidigt.


Spørgsmål af 🔒 (12.1k points)
opdateret af 🔒
Hej Alexander

Jeg bruger superkladden da jeg har mange forskellige typer posteringer, hvor den giver et godt overblik. både debitor og kreditorbetalinger, bilag med flere linjer af forskellige typer betalinger mm

Men kan godt se at hvis vi skal være elektroniske med onlinebilag mm, så virker den ikke ret godt.

Er nu ved at prøve at tilpasse mig ny verden, ved brug af bankafstemning, indboks mm. har dog stadig lidt udfordringer med diverse.

1.  Hvis jeg i Indboks har åbnet et bilag, hvor jeg ikke lige kan komme videre og vil trække det til en oprettet mappe under kategorier (så jeg kan følge op senere), så falder jeg ud af hvor jeg var kommet til i bilagsrækken

2.  Hvis jeg løbende reg. købsfakturaer på en kreditor f.eks. bygma, uden betalingsoplysninger, da der kommer en månedsopgørelse, så ved jeg ikke         hvordan jeg skal håndtere månedsopgørelsen, da jeg ikke kan lave en betaling uden samtidig at oprette en kreditorregning.

3.  Afregninger fra nets i indboksen, kan jeg ikke oprette posteringer, til hvis de både indeholder finansposter og debitorbetalinger

4.  Kan man/hvordan opsætter man systemet, hvis man i indboks gerne vil have alle mails fra en bestemt afsender, i en bestemt mappe under kategorier?

5.  Hvordan håndterer jeg nemmest f.eks. en betalingsserviceoversigt fra indbakken, hvor der er flere betalinger der ikke vedrører hinanden, men skal         have samme bilagsnummer og samme bilag vedhæftet?

(ved ikke om i har en der er specielt godt inde i indboks mm, hvor det måske var nemmere at tage det pr telefon.)

på forhånd tak for hjælpen

Hej, 

Det vil nok have givet menign at vi kom i dialog samme over telefonen. Jeg vil gerne give lidt afklaring på de spørgsmål du har skrevet her, også kan du altid give os et kald, hvis du ønsker at følge op.

1. Vi har rapporteret denne fejl. Du skal selvfølgelig kunne fortsætte efter have trukket et bilag til en kategori.

2. Som jeg forstår så anvender du Betalinger i e-conomic. Hvis man betaler alle ubetalte fakturaer over én omgang, og gør det med bankoverførsel, så kan man sammensætte flere betalinger til én.

3. Det er korrekt at man ikke kan. Her kan man oprette et bilag på anden vis, eksempelvis fra Regnskab fanen, eller fx. Superkladden. Der er ingen perfekte løsninger til netop det her scenarie, og Inbox formål er at kunne oprette lev.fakturaer, og evt. bogføring af kvitteringer/fakturaer som finansbilag. Kundeindbetalinger er ikke egnet heri.

4. Ja, det kan man godt, hvis man anvender Workflows, som kommer i Smart løsningen.

5. Kan man bruge løsnignen med fordelingsknappen? 

Evt. kan du tilmelde dig webinaret om Indscanning og Smart Inbox hvor du måske kan få flere svar til arbejdsgange :-)

Giv os gerne et kald, så kan vi følge op på øvrige spørgsmål.

Rigtig god dag.

Jeg kan kun lave begrænsede posteringstyper i indboxen

Hvis jeg har en afregning fra Nets, der indeholder betaling af 1 eller flere debitorregninger, kan jeg ikke bogføre det hele i indboxen, da man ikke kan registrerer debitorbetalinger her.

Hvis jeg modtager en månedsfaktura fra feks. Bygma, der dækker hele månedens modtagne kreditorregninger, kan jeg ikke oprette denne betaling i indboxen.

Hvis jeg modtager en Betalingsoversigt, kan jeg kun oprette en af betalingerne i indboxen, og skal så lave de resterende over i en kassekladde for at kunne beholde det samme bilagsnr.

Alt i alt gør det at man hopper frem og tilbage, og det tager tid og man mister let overblikket.

Som tidligere skrevet, så er det ganske rigtigt at vi har begrænset Inbox til kun lev.fakturaer, og finansbilag.

Hvis du ønsker at oprette fordelinger, og have knyttet et bilag til, så vil jeg anbefale at arbejde fra Regnskabsfanen, og tilføje et dokument herfra. Her kan du lave en flerbenet postering.