Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Digitale underskrifter - muligt for administratorer

0
Hej

Jeg synes muligheden for at kunne sende dokumenter til elektronisk underskrift direkte i e-conomic, er super god! Og endnu bedre at det faktureres direkte på ens faktura for abonnement. Færre fakturaer og færre eksterne steder man skal logge ind...

Men jeg savner altså virkelig muligheden, som administrator/bogholder, for mine kunder at kunne gøre dette på deres vegne!

Som det er nu skal man være betaler af aftalen, for at kunne benytte muligheden. For mine kunders vedkommende, betaler jeg for alle dem med interne abonnementer (typisk mindre kunder), men kunderne selv faktureres og betaler for de større abonnementer. Dvs. jeg har på disse aftaler ikke mulighed for, at benytte funktionen, da jeg ikke er betaler. Men det er alligevel mig der laver hele regnskabet, og administrations-delen.

Derfor foreslår jeg, at man enten fjerner begrænsningen med at man skal være betaler - således at man "bare" skal være superbruger eller administrator, for at benytte det. Eller alternativt, at man giver "betaler" mulighed for at give administrator rettighed til at bruge funktionen. Jeg er jo godt klar over at der er noget økonomi i det for den der betaler - men der må man jo også mene at man bør kunne stol på den person, man i forvejen har givet administrator-rettigheder til sit regnskab, til også at bedømme hvornår der skal bruges penge på de digitale dokumenter...

Lige nu bruger jeg en tredjeparts udbyder for alle mine kunder, når jeg skal have dokumenter underskrevet. Regnskaber, ansættelseskontrakten, tillægsaftaler osv. osv. De penge kunne da lige så godt ligge i e-conomic...

Hilsen
Christian Lanter
i Forslag » Andet af (1.9k points)

1 Svar

Hej Christian

Tak for dit forslag! Det er dejligt at høre, at du er glad for funktionen. 
Jeg vil meget gerne tage forslaget med videre til ønskebrønden.

Jeg vil gerne forstå lidt mere om dit behov - kunne du hjælpe mig med at få lidt mere indblik i:

  1. Hvordan er dit arbejdsflow i dag ifm. afsendelse af dokumenter på vegne af kunder?
  2. Hvor ofte har du behov for at sende dokumenter på vegne af dine kunder?
  3. Når du afsender dokumenter til underskrift på vegne af dine kunder via. e-conomic, hvem skal da stå som afsender?
  4. Skal kunden også underskrive dokumentet?
  5. Hvem skal modtage besked om et underskrevet dokument?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej

Nu vil jeg lige sige, at jeg er glad for at funktionen findes - men jeg har ikke benyttet den i e-conomic endnu grundet ovenstående.

Ad1) Jeg udarbejder div. dokumenter for kunderne. Det kan være beslutningsreferater, ansættelseskontrakter og tillæg, udbytteerklæringer osv. Der bliver flere og flere. Tidligere har jeg haft sendt dem til kunderne og bedt dem underskrive og derefter scanne ind/tage billede af det underskrevne dokument. Men det er jo for old school. Så sender nu via signit til kunderne, som underskriver med NemId

Ad2) Som sagt bliver det mere og mere, da jeg overtager flere funktioner fra mine kunder, hvor dokumenter der skal underskrives er nødvendige. Lige nu er det da nogle gange om måneden - måske 2-4 stk. Men i takt med at jeg overtager mere administrative opgave så som kontrakter til nye medarbejdere mv. bliver der flere.

Ad3) Det er ikke så vigtigt for mig. Ved at andre udbydere giver mulighed for at man kan sende på ens egne vegne - dele et link til dokumentet, eller uploade sit logo osv. Mailen i sig selv må gerne komme fra visma - bare den viser mit, eller måske hellere kundens, navn i mailen/subject.

Ad4) Jeg kan umiddelbart kun forestille mig eksempler hvor kunden (altså min kunde i e-conomic) skal underskrive alt. Det kan så være der er flere underskrivere på dokumentet - flere ejere/partnere, eller eksterne så som ansatte. Det er jo nemt nok, ved at man blot tilføje navne og mail adresser på dem der skal underskrive.

Ad5) Det vil jeg mene er den person/bruger der opretter og sende dokumentet til underskrift. Dvs. hvis jeg sender et til underskrift er det mig der skal have besked, da jeg i så fald skal følge op på det, arkivere det eller måske bruge det underskrevne dokument til at indberette til myndighederne mv. Jeg kan jo så selv sende det til evt. relevante personer hos kunden, hvis nødvendigt.

Håber det besvarer dine spørgsmål fyldestgørende nok :o)
Jeg tror i hvert fald at I vil kunne få mange flere af jeres kunder til at bruge jeres løsning (nu har jeg jo aldrig kunne teste den ift. andre udbydere) i stedet for en ekstern udbyder, hvis alle jeres administratorer har mulighed for det. Det er jo typisk os - som administrator - der hjælper kunderne med alle deres dokumenter...

Hilsen Christian
Hej igen Christian

Tak for dit meget fyldestgørende svar! Jeg har delt dit input med det team der har ansvaret for den funktion. Så må tiden vise hvad det fører med sig :)