Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Smart Inbox kan ikke aflæse bankkonti, kun betalingslinier.

0
Smart Inbox kan desværre kun aflæse indbetalingslinier og ikke bankkonti, så derfor er jeg nødt til at oprette bankkonti på mine kreditorer. Men når jeg gør det, så er jeg nødt til at skulle tjekke bankoplysninger på alle de fakturaer, der kommer ind, hvis nu det skal betales til en anden konto, end den jeg har oprettet fast. Kan det virkelig være rigtigt ? For så er Smart Inbox jo ikke smart.

Jeg har en kunde, der er begyndt at sende fakturaer som straksbetaling via Moneyflow, og så har jeg også en kunde, der er modtager af sådanne fakturaer - og som nu også er skiftet til at modtage via EAN.

Når der bruges straksbetaling, så står der på fakturaen, at pengene skal overføres til Moneyflow, og så er det deres bankoplysninger, der er på fakturaen. Når modtageren så skal betale, skal der jo betales til en anden konto end normalt. Men da Smart Inbox ikke kan selv kan aflæse bankoplysninger, (hvad jeg ikke forstår, og som jeg mener, at den kunne tidligere), så er jeg som sagt nødt til at oprette kreditorerne med deres bankoplysninger, så jeg ikke skal taste dem manuelt hver gang. Og det gør så, at der vil stå et forkert kontonr., hvis der modtages en faktura via Moneyflow, og så vil der blive betalt til kreditoren i stedet for Moneyflow, medmindre jeg selv skal tjekke bankoplysningerne, hver gang jeg bogfører en faktura, og så ændrer det. Det er jo bøvlet.

Jeg håber, at det bliver ændret, så Smart Inbox både aflæser betalingslinier og bankkonti.
i Forslag » Bogføring af (4.0k points)
opdateret af 🔒

2 Svar

Hej Dorte

Tak fordi du tager problematikken op, vi skal helst have at alle funktioner i e-conomic spiller sammen så elegant som muligt.

Jeg har indberettet problemet til teknikken, så teamet der arbejder med SmartScan kan kigge på udfordringen med at bankoplysninger ikke aflæses.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Tusind tak. Det vil være super godt, hvis de får det til at virke.
Håber snart det kommer til at virke igen.
Er der noget nyt om, hvornår det kommer til at virke ?
Hej Dorte

Jeg har endnu ikke en dato til dig, men det er noget der arbejdes på i øjeblikket, så forhåbentlig er ventetiden ikke så lang som de har været :)
Det er bare i orden :-):-)
hej Dorte

I sidste uge blev denne forbedring gennemført så smartscan nu også har mulighed for at aflæse Reg.og kontonummer. :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)

Tusind tak. Det var godtnok en god nyhed. Er der en smart måde, hvor jeg kan se, hvilke kreditorer, jeg selv manuelt har tastet det ind på ? For jeg vil hellere have, at det bliver aflæst automatisk, hvis nu de skifter kontonr. osv., og dermed skal jeg ha' fjernet alt det, jeg har tastet ind. Og der er mange kreditorer at gå manuelt igennem, når jeg har over 40 kunder laughsmiley

Dejligt at høre du blev glad for forbedringen - du må dog huske på at der ikke er en garanti for at den aflæser, men de gange jeg selv har prøvet det ser det rigtig godt ud :)

Du kan få overblik over hvilke leverandører du har udfyldt kontonummeret på ved at gå til Alle indstillinger - Eksporter data - vælg Download lister enkeltvis - Send data - vælg listen leverandoer.csv.

Når du åbner den i excel kan du nemt se hvilke leverandører du har kontonummer på.
Tusind tak. Jeg har for nogle uger siden spurgt jeres kundeservice efter sådan en liste, men de sagde, at det fandtes ikke. Så jeg er glad for, at jeg lige spurgte dig :-)
Er der også et sted, hvor jeg kan se, hvilke leverandører jeg har sat til "Ignorer betalingsoplysninger" ?
Hej Dorte

Dejligt jeg kunne hjælpe. Det er virkelig også mange finesser i e-conomic, så når du der er hardcore bruger i e-conomic ikke kender det så er det også en chance for at nogle af supporterne ikke kender det ;)
LIge med Ignorer betalingsoplysninger så kan det ikke trækkes ud i en liste, så mit bedste råd må være at næste gang du oplever at inboxen ikke aflæser betalingsoplysningerne så går du ind på leverandøren og fjerner fluebenet ;)