Smart Inbox kan desværre kun aflæse indbetalingslinier og ikke bankkonti, så derfor er jeg nødt til at oprette bankkonti på mine kreditorer. Men når jeg gør det, så er jeg nødt til at skulle tjekke bankoplysninger på alle de fakturaer, der kommer ind, hvis nu det skal betales til en anden konto, end den jeg har oprettet fast. Kan det virkelig være rigtigt ? For så er Smart Inbox jo ikke smart.
Jeg har en kunde, der er begyndt at sende fakturaer som straksbetaling via Moneyflow, og så har jeg også en kunde, der er modtager af sådanne fakturaer - og som nu også er skiftet til at modtage via EAN.
Når der bruges straksbetaling, så står der på fakturaen, at pengene skal overføres til Moneyflow, og så er det deres bankoplysninger, der er på fakturaen. Når modtageren så skal betale, skal der jo betales til en anden konto end normalt. Men da Smart Inbox ikke kan selv kan aflæse bankoplysninger, (hvad jeg ikke forstår, og som jeg mener, at den kunne tidligere), så er jeg som sagt nødt til at oprette kreditorerne med deres bankoplysninger, så jeg ikke skal taste dem manuelt hver gang. Og det gør så, at der vil stå et forkert kontonr., hvis der modtages en faktura via Moneyflow, og så vil der blive betalt til kreditoren i stedet for Moneyflow, medmindre jeg selv skal tjekke bankoplysningerne, hver gang jeg bogfører en faktura, og så ændrer det. Det er jo bøvlet.
Jeg håber, at det bliver ændret, så Smart Inbox både aflæser betalingslinier og bankkonti.