Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tilpasning af aflæsning af faktura i Smart Inbox

0
Hej E!

Jeg vil gerne for alvor i gang med Smart Inbox, men bliver forhindret, da jeg hos samme kreditor har 9 forskellige kundenumre, som relaterer sig til 9 forskellige markeder, hvorfor det er essentielt, at aflæsningen identificerer dette kreditornummer. Desværre tyder det på, at Smart Inbox slet ikke læser feltet, men inden da aflæser afsender navnet. Dvs. den vælger per automatisk altid det samme kreditornummer.

Jeg ville ønske, at jeg kunne indstille/guide smart inbox til at kigge i det rigtige felt, da data er tilgængelig.
i Forslag » Integrationer og apps af (140 points)

1 Svar

Hej Anders,

Tak for dit forslag.

Det lyder godt at du ønsker at arbejde med vores Smart Inbox.

Den måde vores Smart Inbox afgør om hvilken leverandør vælges er ved aflæsning af et CVR nummer.
Så hvis et CVR nummer kan aflæses, så vil leverandøren blive foreslået. Programmet vil kun kunne angive et forslag til en specifik leverandør, hvis forudsætning er kun én leverandør er oprettet med samme CVR.

Det lyder dog ikke som tilfældet for dig, da systemet rent faktisk finder et match. Hvordan er dit setup?

Forslag af 🔒 (12.1k points)

Hej Alexander

Tak for svar!
Smart Inbox er teoretisk et godt produkt, men jeg savner en række detaljer, som kan øge produktets værdi eksponentielt.

Jeg spoler lige frem, da jeg selv arbejder med software udvikling, og forstår, hvordan jeres den aflæser data.
Dog er min udfordring, at vi bruger udenlandske leverandører (særdeleshed tyske). I mit tilfælde, har jeg 8 kreditorkonti hos en leverandør, hvorfor en faktura skal kunne identificere kreditorkonti (det står på fakturaen), og bruge det som kreditornummer.

Problemet er, at den på ingen måde læser det felt. Der er to løsninger på det problem. 

Den simple:
1. I kigger ikke kun forsøger at identificere CVR nummer, men også på oprettede kreditornumre, og ser om den kan finde et match. Jeg er bekendt med, at det kan skabe andre udfordringer.
Den komplekse
2.  En custom løsning, hvor man indstillinger aflæseren til et specifikt layout. Dvs. en custom aflæsningsløsning, hvor man peger den i forskellige retninger.

Et andet problem er, at når du åbner bilaget, så har du en zoom funktion som default, som er fin nok. Men du har ikke en marker og kopier funktion, som vi savner ret meget. Fx i vores tilfælde, hvor den konsekvent aflæser kreditor forkert, og vi skal rette kreditornummeret. Hvis vi kunne kopiere det fra bilaget, så går det noget hurtigere, end at man taster manuelt (forbehold for fejl) eller skal downloade filen og gemme som PDF, for så at åbne den lokalt og kopiere nummeret.

Det samme gør sig i øvrigt gældende ved, at den aflæser andet data forkert, så er det umuligt at kopiere data direkte fra bilagsvisningen, da den kun har den forbandede zoom funktion. laugh

Hej Anders,

Tak fordi du har uddybet dine forslag.

1. Jeg er nødt til at høre lidt mere omkring disse kreditornumre. Er det et nummer som de tyske leverandører skriver på en faktura? Hvad er det eksakt der skal matches efter?
Muligheden for at kunne matche udenlandske CVR numre er ikke just urealistisk. Det er noget man kan implimentere - selvfølgelig med en vis fejlmargin, da der ingen reelle krav for hvordan et CVR nummer skal skrives. 

PEPPOL vil i teorien også kunne løse denne udfordring, når e-fakturering bliver en daglig ting mellem landene.

2. Den er kompleks. Men ja, det meste er muligt i software. Lige nu anser vi at der findes andre løsninger, som på den lange bane er bedre.

Ift. at kunne kopiere fra en PDF, så er det noget andre har bemærket os i. Fx. tråden her.

Lige nu overvejer vi hvordan vi bedst håndter denne sag, så det gavner allerflest brugere muligt.