Hej Alexander
Tak for svar!
Smart Inbox er teoretisk et godt produkt, men jeg savner en række detaljer, som kan øge produktets værdi eksponentielt.
Jeg spoler lige frem, da jeg selv arbejder med software udvikling, og forstår, hvordan jeres den aflæser data.
Dog er min udfordring, at vi bruger udenlandske leverandører (særdeleshed tyske). I mit tilfælde, har jeg 8 kreditorkonti hos en leverandør, hvorfor en faktura skal kunne identificere kreditorkonti (det står på fakturaen), og bruge det som kreditornummer.
Problemet er, at den på ingen måde læser det felt. Der er to løsninger på det problem.
Den simple:
1. I kigger ikke kun forsøger at identificere CVR nummer, men også på oprettede kreditornumre, og ser om den kan finde et match. Jeg er bekendt med, at det kan skabe andre udfordringer.
Den komplekse
2. En custom løsning, hvor man indstillinger aflæseren til et specifikt layout. Dvs. en custom aflæsningsløsning, hvor man peger den i forskellige retninger.
Et andet problem er, at når du åbner bilaget, så har du en zoom funktion som default, som er fin nok. Men du har ikke en marker og kopier funktion, som vi savner ret meget. Fx i vores tilfælde, hvor den konsekvent aflæser kreditor forkert, og vi skal rette kreditornummeret. Hvis vi kunne kopiere det fra bilaget, så går det noget hurtigere, end at man taster manuelt (forbehold for fejl) eller skal downloade filen og gemme som PDF, for så at åbne den lokalt og kopiere nummeret.
Det samme gør sig i øvrigt gældende ved, at den aflæser andet data forkert, så er det umuligt at kopiere data direkte fra bilagsvisningen, da den kun har den forbandede zoom funktion.