Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Indlæsning af budget på en brugervenlig måde

0
Hej

Det virker ikke logisk og er slet ikke brugervenligt, at skulle indlæse et budget i economic. For at det kan indlæses skal det være i et bestemt filformat og indlæses som en CSV fil. Hvis man ikke lige har en excel nørd der kan noget med Powerquirey eller programmere i excel så er det en længere manuel omgang.

Under rapporter og budget kan man udlæse en budgetfil i excel hvor alle konti og perioder kan ses. For mig vil det mest logiske være at man kan indsætte sine budgettal i det format som man får ud og så blot indlæse filen igen med budgettet.  evt. konverteret til CSV fil. Men nu skal måneder ændres til fra og til dato og stå i en kolonne for hver kontonr . Det vil sige at en konto har 12 rækker hvis der skal budgetlægges pr. måned - i det excel budget man udskriver står måneder i kolonner i et andet datoformat. osv.

Det må kunne gøres smartere.

Mange tak

Finn Boysen
i Forslag » Andet af (270 points)
opdateret af 🔒

2 Svar

Hej Finn

Du har ret det må kunne gøres smartere og det kan det også til dels :)

Budgettet i e-conomic vender på den anden led end i "den virkelig verden", så det vil være en hjælp for dig at hente filen budget.csv fra Alle indstillinger - eksporter data - vælg Download lister enkeltvis - Send data. - Vælg filen Budget.csv fra listen her.

I den fil har du den optimale opbygning for at indlæse posterne i e-conomic og så behøver man ikke være den store excelhaj for at være med.

Ang det med de 12 rækker pr måned er kun noget du behøver at udfylde hvis du har forskellige tal pr måned.

Hvis du har et samlet tal for fordeles ligeligt over månederne kan du indtaste fx. 12000 og perioden 01-01-22 til 31-12-22 og hvis du så trækker en saldobalance med budgetsammenligning ud for januar vil budgettallet udgør 31/365 del af dette tal, altså den forholdsmæssige del.

Husk i øvrigt at talene skal være i minus hvis det er omsætning og i plus hvis det er udgifter :)

Jeg håber at disse tips vil gøre det nemmere for dig at få importeret dit budget for 2022.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej

Ja tak, det gør det lidt nemmere, men er stadig ikke ret intuitivt.
Forslag af (270 points)
Hej igen Finn

Jeg gemmer dit forslag i puljen af ideer til forbedringer af importfunktionen og når vi så på et tidspunkt sætter fokus på dette område skal jeg nok tage dit input med i overvejelserne..