forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Opsætning af listevisninger og export til Excel

0
Hej,

Jeg savner meget at kunne vælge, hvad jeg vil se i listevisninger og dermed få med i export til Excel.
Det gælder fx Varekartotek, hvor vi kører med flere enheder og enhedsvisning i listen derfor er vigtig at få med så enhed også kommer med i export, så vi kun har 1 kilde til prisliste.

Det gælder også fx for Debitorer, hvor jeg gerne vil kunne vælge at få leveringsadresser med på listen under den enkelte debitor.

Mvh
Helle B.
Hoff Sko
spurgt 18 Jun, 2011 i Forslag » Import og eksport af data af Helle B (1,640 points)
status opdateret 6 Dec, 2012 af Stine M. Klitgaard

10 Svar

Hej Helle,

Du skriver du gerne vil have det ud i Excel. Kender du til funktionen eksporter data - der vil du kunne hive alt ud i Excel?

Kender du til lidt makro i Excel, så vil du kunne tilpasse disse filer til hver gang, så du netop for de data du ønsker.

Se mere om funktionen eksporter data her - http://wiki.e-conomic.dk/eksport-af-data/eksport-fra-e-conomic

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 23 Jun, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej Steffen

Så fik jeg omsider tid til at kigge nærmere på dit forslag - og jeps det hjalp en del af vejen,
men når jeg eksporterer debitorer får jeg ikke leveringsadresser med. Forstår godt, det må være
et separat kartotek, når kontaktpersoner er separat. Er heller ikke sikker på, det umiddelbart vil
løse mit problem, med mindre jeg kunne vælge en oprettet debitor som leveringsadresse på en anden debitor....  så tænker videre... hmm...Access...
besvaret 15 Jul, 2011 Forslag af Helle B (1,640 points)
Hej Helle,

Jeg kan ikke gennemskue om det løser dit problem - da jeg er i tvivl om hvad du har brug for.

En mulighed for at få alle informationer ud, er netop at gøre brug af eksporter data. Der vil du så få alle informationer med ud. (Det er ikke alle kartoteker man får alt med ud, vi er netop i gang med at sørge for at dette sker). Leveringsadresse er som du siger et særskilt kartotek, og på debitorene vil der kun være et nummer som henviser til det andet kartotek.

Jeg håber det hjalp   

Mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 18 Jul, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej Steffen

Tak for svar.
Jeg ser frem til at kunne eksportere kartoteket for leveringsadresser. Faktisk er mit behov det omvendte, nemlig at kunne få leveringsadresser (borgere) ud med et nummer (i mangel af fulde data) for debitoren (kommuner), da borgere som bekendt er tilknyttet en kommune. Vi handler med hjælpemidler, der skal godkendes via kommunerne, derfor en lidt special opsætning for debitorer. (Måske lidt som en tandlæge, hvor en del betales af borgeren og en del af det offentlige). For kun at skulle indtaste/vedligeholde oplysninger ét sted, har jeg brug for at kunne liste (eksportere) debitorer incl leveringssteder, så det glæder mig, at I er i gang med det   

mvh
Helle
besvaret 18 Jul, 2011 Forslag af Helle B (1,640 points)
Hej,

Hvilket system bruger du til denne indberetning? Jeg ved f.eks. der er nogle patientsystemer der kan dette. Jeg ved Equus har lavet en integration til e-conomic.

Du skal nok høre fra mig når jeg ved nærmere. Lige for at forventnings afstemme, så er det ikke noget der kommer ud i morgen. Vi er i gang med at se på hvad der mangler mv. og så skal der ske en prioritering af hvad der er vigtigst.

Mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 19 Jul, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Der er ingen indberetning som sådan, der er ansøgninger (tilbud) samt fakturering, og vi er naturligivs nødt til at holde styr på såvel borgere/brugere og kommuner/kontaktpersoner. Pt bruger jeg kun Excel og e-conomics, men overvejer at lave en base i Access, som jeg selv kan udvide efter behov. Jeg ville jo bare helst frem til, at jeg kun skal indtaste persondata ét sted.  

Jeg forventer ikke, at I lige er klar med de katalog-exporter i morgen, men det ville helt sikkert være smart,
hvis man kunne exportere alle debitordata samlet uanset at det er separate kataloger, men det vil nok kræve en query?

Equus? har du et link? for jeg finder ikke lige noget relevant ved søgning. Har naturligvis også overvejet, om der er en færdig sw, der kunne klare mit behov for registrering.  

vh
Helle
besvaret 19 Jul, 2011 Forslag af Helle B (1,640 points)
Hej igen,

Jeg kunne ikke finde det i første omgang, derfor jeg ikke fik det med.

Jeg fandt det dog nu. Læs mere om Equus integration til e-conomic her. - http://www.e-conomic.dk/apps/kunder/equus

Mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 19 Jul, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej,

Til din information så er det nu muligt at eksportere leveringsadresser ud.

Går du under indstillinger og eksporter data vil du finde en fil der hedder: LeveringsSted.csv og her vil du kunne få dine leveringsadresser ud.

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 23 Sep, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej Steffen

1000 tak - det kan jeg sagtens bruge!
Og jeg får også enheden med under varer - så det er bare super!

Er glad for, at jeres svartider er kortere end mine   

Mange hilsner
Helle B.
besvaret 30 Nov, 2011 Forslag af Helle B (1,640 points)
Hej Helle,

Godt at høre det virker og også med enhederne under varerne.

Så længe man bare når at vende tilbage!   

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 1 Dec, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
overvejes× 104
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”