Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Manuelle kundefakturaer

+1
I inbox mangler jeg at kunne vælge manuel kundefaktura som mulighed når jeg skal bogføre bilag som den selv aflæser.
i Forslag » Andet af (190 points)

2 Svar

Hej Dorthe M.
 

Hvordan laver du dine fakturaer i dag siden du har brug for at oprette dem som manuelle kundefakturaer i e-conomic? Ville der være en fordel i at lave dem direkte i e-conomic salgsfane i stedet for at lave dem i et andet program og derefter registrere dem som manuelle kundefakturaer?

Grunden til at jeg spørger er at Inboxen primært er udviklet til at håndtere udgifter, ikke indtægter, men jeg skal selvfølgelig ikke afvise dit forslag helt uden at kende omfanget af dit behov :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Halllooooo Economic. kom nu ud af busken..? -Vi mangler svar
Det er fordi vi gør begge dele ( en kunde fakturere på vegne af os), og det er desværre ikke muligt at overlade vores login til vores største kunde så de kan fakturere fra E-conomic da de derved kan se alt.. Håber det bliver så vi kan bruge inbox på disse fakturaer så den selv aflæser dem.
Forslag af (190 points)
Det har jeg også et kæmpe ønske om, og jeg har også tidligere haft skrevet til e-conomic om det. Jeg har også en kunde, der selv laver sine fakturaer, og så sender han dem ind i e-conomic via app'en. Før var det ikke så irriterende, at jeg ikke kunne gøre det direkte i Smart Inbox, for der kunne jeg lægge fakturaerne i den rigtige rækkefølge i Smart Inbox, og så kunne jeg hente dem ind i kassekladden - stadig i den rigtige rækkefølge. Men det blev ændret i starten af november, så bilagene ikke længere kommer ind i kassekladden i den rækkefølge, jeg selv har lagt dem i. Jeg fik at vide, at det var en fejl, og at det nok skulle blive ændret igen på et tidspunkt, men det virker stadig ikke. Så derfor mangler jeg RIGTIGT meget, at man kan lave manuelle salgsfakturaer i Smart Inbox :-)
Halllooooo Economic. kom nu ud af busken..? -Vi mangler svar

Hej Dorthe smiley

Jeg håber ikke at du har savnet os alt for meget. Vi vælter for tiden I alle jeres dejlige forslag, så sommetider vil der gå mere tid end vi selv ønsker.

Jeg tvivler desværre at jeg kan give dig et svar som henrykker dig/jer. Vores tanke med Inbox er at det er til håndtering af udgifter.

Det er trods alt ikke en almindelig procedure at en kunde fakturerer på vegne af en. Selvom funktionen kan være "nem" at implementere, så kan denne skabe mere forvirring end gavn hos vores brugere. Vi ønsker at holde Inbox'en så simpel som mulig. De overvejelser vi gør os i er, at vi håber at kunne gavne fleste brugere muligt. Yderligere tilvalg i Inbox'en anser jeg desværre ikke som værende god løsning for de fleste brugere. 

Dette standpunkt kan altid ændres, hvis vi begynder at høre problemstillingen oftere.

Jeg synes at løsningen som bruger HTB kom med - er en holdbar løsning. Hvis man placerer de manuelle kundefakturaer i en kategori, så kan man fra Regnskabs-fanen, under Ny postering klikke "Ny postering fra Inbox".

Her kan kategorien vælges, og alle manuelle fakturaer kan oprettes en efter en. Her er arbejdsgangen ikke langt fra hvad den er i Inbox.

Håber mit svar giver mening, omend jeg ikke kan imødekomme dig med den løsning du foreslår.

Jeg savner nøjagtig den samme funktion. Vi er et revisionsfirma med landbrug som speciale og har derfor mange kunder der har samme behov. Indenfor landbruget gør man nemlig meget i disse afregninger fra debitor. Vi laver derfor ikke selv vores fakturaer.

Stort ønske herfra også, at man kan tilgå Manuel Faktura fra inboxen og med aflæsning.

Og så læste jeg i et andet oplæg, at man under Manuel Faktura så ikke kan vælge enheder og dimensioner. Det er også et kraftigt ønske herfra.
Hej Rikke,

Min anbefaling er fortsat at have en arbejdsgang fra Regnskabs-fanen som beskrevet. Den anser jeg ikke værende mindre effektiv end fra Inbox. Jeg ser det desværre ikke ske, at man får lov til at danne en manuel kundefaktura direkte fra Inboxen.

På en manuel kundefaktura, så foreligger muligheden at ramme en afdeling (dimension). Det er rigtigt at enheder ikke er mulige at ramme. Prioriteten er meget lav på sådan til en tilføjelse, da det er en meget lille andel af vores brugere som har brug for dette.

Jeg fik aldrig spurgt. Hvordan kan det være at kunden opretter fakturaerne på vegne af jer?