Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Indbox - hvor pokker ender jeg i toppen, når jeg har åbnet et bilag og går tilbage????

+1
Nu er jeg bare blevet virkelig træt af, at jeg skal starte forfra, når jeg gennemgår bilagene i inbox - åbner et bilag sætter et bilagsnummer på f.eks., og vil vende tilbage til listen.

Så skal jeg scrolle hele vejen ned igen til det bilag jeg kom til - for jeg starter helt foroven igen, når jeg går tilbage til listen.

Det må da kunne lade sig gøre, at jeg bare klikker tilbage og fortsætter, der hvor jeg var før??

De bedste hilsner

Lone Jensen

Talsmeden
i Forslag » Bilagshåndtering af (560 points)

1 Svar

Hej Lone

Tak for dit input, jeg er dog lidt usikker på hvad det præcis er du gør når du gennemgår dine bilag for du skriver at du sætter bilagsnummer på?  Feltet bilagsnummer findes ikke i inboxen, så hvor gør du det?

Har du deltaget i onlinekurset om inboxen, så du kan se de bedste workflows? For jeg er næsten sikker på at din udfordring kan løses med et bedre kendskab til funktionerne i inboxen.

Et tip er at du ikke behøver at gå ud på listen igen for at gå til næste bilag når du har rettet noget. Du kan gå videre til næste bilag med "pil til højre" på dit tastetur og på den måde nemt bladre igennem dine bilag.

Et andet tip hvis du vil rette i navne og noter på bilagene er at bruge redigeringsfunktionen i oversigten - den finder du ved siden af søgefeltet øverst til højre.

Lad mig høre om nogle af de tips gør dit arbejde lidt nemmere og lade mig endelig høre lidt flere detaljer om din arbejdsgang :)

Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita

Tak for dit svar. Mit indlæg er ikke særlig godt beskrevet - det medgiver dig - men jeg blev bare så træt af det, at nu måtte gøre et eller andet ;-)

Jeg gør faktisk alt det du siger jeg kan prøve, så nu vil jeg beskrive nærmere, hvad jeg mener:

Når jeg gennemgår listen, så finder jeg lige bilag nr. 45 ud af 85, som skal tilknyttes et bilag, så jeg åbner bilaget og vælger regnskabsår under vedhæft til postering og skriver bilagsnummeret. Når det er gjort ønsker jeg ikke at klikke bilagene frem et for et, så jeg vil tilbage til listen, og så går det galt.

Nu lander jeg helt oppe i toppen igen, og skal scrolle hele vejen ned til bilag 46, og det jeg så kunne tænke mig, det er at jeg ikke lander i toppen, men vender tilbage til den sidste plads jeg havde på listen = bilag 46.

Det samme sker, hvis jeg opretter en ny konto i kontoplanen, så lander jeg også helt oppe i toppen af kontoplanen, når jeg vælger gem, og hvis jeg så er i gang med at lave flere nye kontonumre i rækkefølge, så bliver jeg træt af det :-( når jeg igen skal scrolle helt ned i status f.eks..

Håber dette er mere forståeligt :-)

De bedste hilsner

Lone
Ok, så det det handler om er at du har oprettet posterne i kassekladden og skal have vedhæftet bilagene fra inboxen efterfølgende?
Ja - det er det. Men væsentlige er at jeg starter i toppen, når jeg går tilbage til listen.

Hvilke modulet har du? for hvis du har Smart Inbox eller Smart Bank har du nu fået adgang til den nye funktion Bilagsmatch der automatisk kan koble dine posteringer i kladden sammen med dine bilag i inboxen? Så sparer du alt det manuelle arbejde du sidder med, det vil løse den udfordring du sidder med OG spare dig en masse tid.

Funktionen virker dog kun på bilag der er kommet ind i inboxen efter funktionen er rullet ud eller modulet er slået til.

Alternativt kan drag og drop være en mulighed, for så hopper siden ikke op til toppen. Det trick fungerer dog bedst hvis man har 2 skærme.

Prøv lige at hør - jeg spørger ikke til en masse tips - jeg kunne bare godt tænke mig, at jeg ikke røg op i toppen af listen, når jeg vælger at gå tilbage - uanset om det er i inbox eller kontoplanen.

Det har været et irritationsmoment igennem flere år - også før der kom inbox.
Det var ikke for at genere dig :) En del af mit arbejdet på Forum er at hjælpe med at finde løsninger, for det giver ikke altid mening at ændre noget i programmet hvis det er andre muligheder for løse det.

At den hopper til toppen er ikke umiddelbart noget vi har fået feedback fra fra mange andre kunder som det generer og da det kan løses ved fx at bruge bilagsmatch eller drag and drop så vil vi ikke pt. afsætte ressourcer til at ændre dette.
Jeg synes også, at det er meget træls, men jeg har bare ikke skrevet det herinde før.