Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Smart inbox: Skift standard fra "Finansbilag" til "Leverandørfaktura"

+3

Jeg oplever tit at jeg og mine kollegaer skifter fra finansbilag til leverandørfaktura i "Type" når vi bogfører i Smart inbox. 

Det ville være rart at man kunne vælge hvad type valgte som standard, hellere end at vælge "finansbilag" som standard.

Jeg er klar over at når smart inbox kan fange at det er en faktura, så skifter den automatisk over til en leverandørfaktura, men jeg synes tit at smart inbox ikke opfanger bilaget som en leverandør faktura.

Jeg synes derfor at mange brugere ville få stor hjælp af at hvis man kunne ændre standard fra at være finansbilag til at være leverandørfaktura :-) 

i Forslag » Integrationer og apps af (300 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Hej Lavus

Jeg kan godt se det kunne være en ide hvis man i indstillinger for inbox kunne vælge om man primært vil bogføre finansbilag eller leverandørfaktura.

Jeg lægger dit forslag i Ønskebrønden og vender tilbage om en månedstid når jeg har et større overblik over hvor mange der ligesom dig ønsker denne funktion.

Det kriterie der afgør om en dokument aflæses som Finansbilag eller Leverandørfaktura er om Smartscan kan finde et fakturanummer, generelt synes jeg at aflæsningen er ret god til det, men det lyder til at det driller hos dig. Venter du altid med at klikke ind på dokumentet til det har fået et grønt flueben? For hvis du klikker før aflæsningen er komplet, ja så vil du opleve at der vælges Finansbilag.

Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita - tak for svar :-)

Ja jeg venter på det grønne ikon. Det kan være det driller særlig meget hos mig da mine fakturaer tit er på Færøsk.
Hej igen

Ja det er givetvis årsagen. e-conomic er helt generelt udviklet til danske forhold, og den aflæser klart bedst på dansk.

Der er også udfordringer med at aflæse fakturaer på andre sprog.

Jeg har måske en workaround i ærmet, men lige nu driller det tekniske lidt, men jeg lover at vende tilbage hvis det kommer til at fungere :)
Tak. Det ville være rigtig godt, nu da der er ret mange færøske virksomheder der bruger E-conomic.

Hej Lavus,

Tak for dit bidrag. Vi har desværre ikke valgt at gå videre med forslag. Det er begrundet med at vi tænker at Smart Inbox fungerer grundlæggende som vores ambition er - i hvert fald med hensyn til forslaget her.

Smart Inbox kan netop aflæse hvorvidt det er en faktura eller ej. Det kunne tyde på at Smart Inbox'en ikke får aflæst fakturanummer. Det kan måske hænge sammen med at "fakturanummer" ikke fremgår på fakturaen. Måske fordi det står på færøsk? Hvis andet er tilfældet, så kunne det være spændende at se på jeres faktura, og finde en årsagsforklaring.

Vores største fokus er Indlands-kunder, så her mener vi at Smart Inbox kan behovsafdække, som det er nu.

Nu ved jeg ikke om denne mulighed kan anvendes i jeres scenarie. Ellers kunne man nemlig overveje EAN fakturering, hvor aflæsning vil ske hver gang.

Jeg håber at mit svar giver mening, og evt. tage fat i vores support, hvis du mener at fakturaen bør blive aflæst.

Jeg ønsker dig en dejlig dag.


Forslag af 🔒 (12.1k points)
Nogle gange skal man vente meget længe, for det er indlæst og der er grønt ude til højre. Så jeg må nogle gange udfylde tingene selv, for når jeg er igang med bogføringen, er det træls, hvis jeg skal vente 10-15 min., før det er klar. Det er heldigvis ikke så tit, at det driller så meget.
Hej igen,

Jeg kan godt forstå at det er træls.

Jeg synes løsningen i stedet bør være at effektificere Smart Inbox, så aflæsningen sker hurtigere, end en workaround.

10-15 minutter lyder af længe - bliver de rent faktisk aflæst, hvis I venter?

Hvor mange bilag har I liggende, når I oplever det?