Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Smart Bank & Autoforslag.

+1

Mht. Smart Bank. Jeg har fået at vide, at "Autoforslag" kun kan bruges for leverandørbetalinger, hvis jeg skriver fakturanr. på, når jeg laver betalinger. Men hvordan vil i ha', at jeg skal gøre det, når det kun er til modtager, man kan skrive fakturanr., i det man bogfører sin leverandørfaktura - man kan ikke skrive fakturanr. på, hverken ved bankoverførsel eller ved betaling via betalingslinie, når man bruger e-conomic til betalinger via csv-fil. Det er i feltet "Leverandør". at jeg ville skulle skrive fakturanr. i "Betalinger", hvis det skulle blive rigtigt i csv-filen, men det kan jeg ikke få lov til at skrive i - som skrevet, heller ikke under bogføringen. Så hvad skal jeg så gøre ? Det er jo ret bøvlet, hvis jeg skal rette alle mine betalinger til, efter jeg har indlæst csv-filen i banken. Da i kom med det her i sin tid, skrev jeg også til jer, at det manglede, for jeg troede, at det var en fejl. Men det er stadig sådan, og det er virkelig en ting, der ville gøre tingene nemmere, når man skal bogføre betalinger, om man så gør det manuelt via "Bankafstemning" eller via "Autoforslag".

i Spørgsmål » Bogføring af (4.0k points)

1 Svar

hej Dorte

Hvordan opretter du posteringerne for lev. betalingerne? 

Det som kan være tricket her er når man danner betalingsfilen i e-conomic så kan man bede e-conomic om samtidig at oprette leverandørbetalingerne - så skal den blot matches med betalingen i banken og her kan man også  via automatisk tekst i kassekladden få sat fakturanummeret på.

Spørgsmål af 🔒 (55.9k points)
Det er svært at forklare, når jeg ikke kan lægge billeder ud af det - jeg vil jo ikke lægge billeder ud fra mine kunder's aftaler. Jeg bogfører først leverandørfakturaen med betalingsoplysninger i Smart Inbox, derefter kommer den over i kassekladden, hvor jeg bogfører den. Derefter går jeg i "Betalinger", hvor jeg udlæser csv-fil til banken. Når så betalingen er gennemført og bankposteringerne hentes ind, hvis man har Smart Bank, så kan man ikke bruge "Autoforslag", da der jo ikke er leverandørfakturanr. på betalingerne. Når man laver betalinger via jeres "Betalinger", kan man godt skrive et fakturanr. til modtageren ved en bankoverførsel, men man kan ikke gøre det til den tekst, der er til ens egen bankposteringer.
Tak for din fine detaljerede beskrivelse.

Vi har hørt lignende feedback fra andre brugere og vores fintech team har noteret sig det og vil overveje om vi kan lave en snild løsning.

Det du kan gøre i stedet er at danne betalingsposteringerne samtidig med at du danner betalingsfilen, så betalingerne blot skal matches med bankposterne, som jeg foreslog ovenfor.
Jeg laver først betalingerne, når jeg henter csv-filen ind fra banken. Jeg har aldrig noget liggende i min kassekladde, der ikke er bogført - medmindre jeg lige mangler et enkelt bilag fra en kunde.
Der er så mange forskellige måder at arbejde på og der er fordele og ulemper ved dem alle :) Måske vil der komme en mulighed for at lave en banktekst via filen der kan bruges til Autoforslag engang i fremtiden, vi må vente at se hvilke ideer der bliver prioriteret først :)

Ja, det er umiligt for jer at gøre os alle tilfrdse smileysmileysmiley

Ja det ville være magisk at have den evne wink