Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bogføring fra Bankafstemning

+4
Hej.

Vil det ikke være muligt at få tilføjet momskodefeltet, når man bogfører direkte fra bankafstemningsmodulet. Det vil være til stor hjælp, da mange softwarefakturaer ofte er købt i eller uden for EU og derfor ikke skal have standard momskode I25. Det er lidt langsommeligt at jeg skal retur i kassekladden og åbne hver enkel postering, hvor momskoden skal rettes + at jeg skal huske på hvilke posteringer jeg skal retur og have fat i igen. Det er lidt dobbeltarbejde og momskoden vil derfor være til stor gavn.

Mvh Trina Olsen
i Forslag » Bogføring af (160 points)
status opdateret af 🔒

3 Svar

hej Trina

Tak for dit input. Ja det er rart hvis man kan lave alle tilpasninger direkte i vinduet fra bankafstemningen og ikke skal have fat i posteringerne flere gange.

Er det forstået korrekt at du skifter mellem momskoderne på dine konti i stedet for at oprette en konto til fx køb i DK og køb i EU?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Ja det er helt korrekt forstået. Det bliver en alt for omstændig kontoplan hvis der skal oprettes flere konti af samme slags, blot med forskellige momskoder.
Hej igen.

Jeg lægger dit forslag i Ønskebrønden for at se hvilken feedback vi får fra andre brugere og så hører du fra mig igen om en måneds tid.
hej igen Trina

Dit forslag har nu ligget i Ønskebrønden i en måned og har fået én enkelt stemme. Så lige nu er det ikke en af de ideer vi går videre med.Det betyder absolut ikke at dit forslag er dårligt, men blot et udtryk for at vi får virkelig mange gode ideer til forbedringer og vi står over for en knivskarp udvælgelse for at gøre flest muligt glade :)

Kig gerne forbi Ønskebrønden og gik din stemme til de forslag som vil være den største forbedring til dit daglige arbejde og del endelig dit gode feedback med os en anden gang.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej,

Jeg er helt enig i at man mangler at kunne se momskoden når man overfører fra bankafstemning. Ofte bliver man i tvivl om man har fået valgt den rigtige konto med den rigtige momskode og så er man nødt til at gå over i kassekladden for at kontrollere. Det kunne også være rart om man i overførslen kunne se hvor meget moms der bliver beregnet, så kan man lige tjekke om det svarer til momsen på bilaget.

Hilsen Susan
Forslag af (2.1k points)
Helt enig. Selvom jeg har konto til hver ting, så vil det være rart at kunne se momskoden. Bankafstemning er jo nærmest den nye kassekladde mht. bogføring, så man skal faktisk kunne se det samme.