Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Importere fakturaer fra Excel/csv

+3
Vi vil meget gerne kunne importere fakturaer direkte fra Excel/csv, ligesom man kan med Lagerreguleringer i Lagermodulet.

Det vil spare os rigtig meget tid, specielt ved fakturaer med mange varelinjer.
i Forslag » Salg af (150 points)
Det ville være sindssyg fedt hvis i kunne lave jeres egen udgave af nem-import fra e-kontoret. Det kunne sagtens tilføje en masse værdi til jeres større pakker eller som et særskilt plugin. Det skulle bare have samme layout som jeres import til kassekladden.

Det er simpelthen for dyrt gennem e-kontoret, da de variere priserne i forhold til hvilket e-conomic abonnement man bruger. Men uanset hvad er det en nobrainer at tilkøbe hvis man har brug for det. Da beløbet ikke kan sammenlignes med den ekstra tid man vil bruge.
hej Jonas

Nu har Niels ikke svaret, så måske du kan gøre mig klogere på hvor man laver sit faktureringsgrundlag i de tilfælde hvor man efterfølgende har brug for en csv-import til e-conomics fakturamodul?
Hej Tabita,

Jeg vil tro det typisk er it virksomheder og konsulentvirksomheder, hvor man evt har eget system, eller eks. et timeregistreringssystem som faktureringsgrundlag.

Min egen baggrund for ønske dette som en integreret del e-conomic fremfor e-kontorets løsning er, at jeg arbejder i it virksomheder hvor man har faktureringsoplysningerne i eget system. Jeg har f.eks. arbejdet for worksome og affilate netværket heylink. Begge virksomheder hvor kundedata og faktureringsgrundlag fremgår af eget system, hvilket fører til en copy paste opgave/manuelt faktureringsarbejde. I mange virksomheder lig med disse, vil man på et tidspunkt prioritere at lave egne integrationer vha. e-conomics API, men det er bare sjældent det står øverst på prioriteringslisten for holdet af udviklere, som også skal skabe et produkt.

Derfor har jeg brugt e-kontorets løsning til CSV indlæsning i heylink for at tage problemet i egne hånd og skabe en effektiv og skalerbar fakturering, indtil egen system integrationen til e-conomic kan blive en realtitet.

1 Svar

Hej Niels

Hvor har du faktureringsdata fra siden det vil være en hjælp for dig at importere det som csv?

Man kan i dag lave import via API'et fx. fra en webshop eller et andet program.

Et par af vores partnere har også lavet integrationer der gør det muligt at importere csv-filer i faktureringsmodulet. Se løsningerne fra XLeasy.dk og Ekontoret.

Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabitha
Beklager jeg først får svaret nu.
Vi har faktureringsdata i Excel, men bliver i dag nødt til at taste det ind manuelt. Da vi ofte har rigtig mange varelinjer på hver faktura, så bliver dette en meget langsommelig proces.
Funktionaliteten til at overføre denne type data findes allerede i Lagerreguleringer i jeres Lagermodul. Her flytter vi ofte lange lister (fra Excel) med varer fra et lager til et andet. Denne funktionalitet må (relativt) nemt kunne overføres til faktureringsmodulet.
Vi er ikke umiddelbart interesserede i at involvere en ekstern partner i dette.
Med venlig hilsen
Niels

Hej Niels

Hvor nem funktionen er at implementere har jeg ikke den store forstand på, det overlader jeg til vores udviklere, jeg tænker dog at  funktionen fra lagerreguleringer ikke kan kopieres en til en, da de fleste brugere nok gerne vil have mulighed for at have mere end én linje på hver faktura smiley

Vi får virkelig mange forslag ind til forbedringer og det er dejligt. Det betyder dog også at vi meget nøje må udvælge de forslag som kommer flest til gavn eller løser de største udfordringer og når vi ved der er en integration som kan klare det, vælger vi ofte at bruge krudtet på udfordringer der umiddelbart ikke er anden løsning til.

Dermed ikke være sagt at vi aldrig kommer til at lave det, men det bliver ikke i den nærmeste fremtid.

Hvad er grunden til at I løbende samler faktureringsdata i Excel, kunne man ikke undgå dobbeltarbejde ved at lave indtastningen direkte i e-conomic, har kan man også løbende tilføje linjer til en igangværende fakturakladde.

Hej Tabitha

Der er også mere end én linje på lagerreguleringerne - vi laver tit lagerreguleringer med flere hundrede linjer, som bliver overført direkte fra Excel, så jeg tænker faktisk, at det må være mere eller mindre direkte overførbart.

Vi får datagrundlaget fra vores kunder i Excel, hvor der manuelt skal tastes mange linjer ind på hver enkelt faktura. Derfor ville det være meget nemmere bare at kunne importere disse data i stedet.

Med venlig hilsen

Niels
Hej Niels

Vi taler vist lidt forbi hinanden ang. kompleksiteten af funktionen.

Jeg forstår godt at du ønsker sådan en importfunktion, på nuværende tidspunkt må jeg henvise til at du enten skal bruge en af vores integrationspartnere der kan løse dette, eller have en import via API, så dine kunder afgiver ordre fra en ordreportal eller webshop.
Hej Tabitha

Ok - tak for svaret.

Da ingen af de to løsninger fungerer for os, må vi se, om vi kan leve med det eller skifte til et system, der er bedre til at håndtere dette.

Med venlig hilsen
Niels