Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bedre forslag i Autoforslag under Bankafstemning

0

Mit forslag/ønske omhandler overførelsen af posteringer fra Bankafstemning til Kassekladde, hvor man bruger Autoforslag.

Som det er nu, kan jeg forstå, genereres Autoforslag ud fra de seneste 1000 bogførte posteringer.
Jeg tænker, at dette kan gøres smartere, da den nuværende model har en række begrænsninger:

  • 1000 posteringer i hukommelsen kan fylde en del
  • Kommer der mange enslydende posteringer i en periode, skal brugeren "starte forfra"
  • Ikke optimal udnyttelse af "machine learning"
Derfor vil jeg foreslå, at Autoforslag genererer bogføringsforslag ved at lære tekststrenge, og lagre tekststrenge frem for posteringer.
Et konkret eksempel kan være:
Tekststrengen PostNord fremkommer, og jeg giver den konto 3603. Den giver nu alle posteringer, der har PostNord konto 3603. Hvis jeg nu begynder at give posteringer, der har teksten PostNord dankort konto 3604, så vil den:
  • Posteringer med tekststrengen PostNord dankort kommer på konto 3604
  • Alle andre posteringer med tekststrengen PostNord, kommer på 3603.
Jeg håber, at ovenstående giver mening; ellers må I lige skrive tilbage.
i Forslag » Bogføring af (390 points)

1 Svar

Hej Dennis og tak for dit forslag

Jeg kan sagtens se, at flere posteringer giver et bedre grundlag. Det er vi helt enige om. 
Det er løbende noget vi forbedrer og jeg vil meget gerne tage din feedback med videre til det team, som arbejder med machine learning.

Når det er sagt, så vil jeg dog lige knytte en kommentar til den del med tekststrengen. Vores forslag er baseret på netop teksten, så jeg forstår ikke helt, hvad du mener med vi skal gøre det på tekst fremfor posteringer. Det må du gerne uddybe, så jeg er helt med. 

Men jeg forstår helt sikkert tanken om at flere posteringer og det vil jeg give videre. smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper.

Tak for dit svar.
Det ser ud til, at forummet fjernede alt min formatering (punkter, fed skrift etc.), hvilket gjorte mit indlæg mindre læsevenligt.
Det beklager jeg.

Det jeg mener med "tekst fremfor posteringer", er: Som jeg kan forstå, så lagrer systemet op til 1000 posteringer, og ud fra disse posteringer kigger på, hvordan en ny postering skal bogføres. Det har jo bl.a. den ulempe, at når der i en periode kommer mange enslydende posteringer, skal systemet "starte forfra" med at lære posteringerne.
Så i stedet for at den lagrer de seneste 1000 posteringer, som den skal kigge på ved autoforslag, foreslår jeg, at den lagrer tekststrenge i stedet.
Så når jeg får en postering, der hedder "PostNord", så i stedet for at den trevler de 1000 seneste posteringer igennem, for at se, hvor "PostNord" tidligere har været posteret; så bør den i stedet gemme tekststrengen "PostNord". Det vil dels fylde mindre, dels give mere retvisende autoforslag, såfremt det er mere end 1000 posteringer siden, jeg sidst havde en postering, der hed "PostNord".

Jeg håber, det giver mening.

Hej Dennis 

Mange tak for for at følge op. Det giver mening. 
Jeg gav din feedback videre til teamet, der sidder med det og her fik jeg at vide, at vi arbejder på at implementere en forbedret version af autoforslag. Det er lidt svært for nu at komme med et præcis bud på, hvor stor effekt den nye version vil have, men der vil blandt andet blive kigget på potentielt alle bogførte posteringer og ikke kun de sidste 1000 posteringer. Det er altså ikke helt den tilgang du har til det, men det vil om ikke andet øge det antal af posteringer, som er relevante for forslaget. 

Jeg kan for nu ikke give dig en klar tidshorisont på, hvornår det er er implementeret, men hvis alt går efter planen, så vil det blive i år. 

Det vil omvendt også betyde, at vi ikke vil ændre til den tilgang du har, men du skulle meget gerne opleve en bedre version af autoforslag i den kommende fremtid. 

Rigtig god dag smiley
 

Okay, tak for tilbagemeldingen :)