Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




E-faktura

0

Hejsa

Når man sender e-faktura, får man efterfølgende en information om hvem som har fået tilsendt en kopi af fakturaen.

Desværre fungere det ikke sådan at det kun er den person som står på den sendte faktura der modtager en kopi, men til alle kontaktpersoner på kunden, som er markeret med x i boksen E-fakturaer.

Det er ikke særlig hensigtsmæssigt, da det jo bestemt ikke er alle kontaktpersoner der skal modtage kopi af alle fakturaer. Det er som regel kun dem som de har bestilt der gerne vil modtage kopi.

Så mit forslag går på at enten, sendes kun kopi til kontaktperson på den enkelt ordre/faktura - alternativt får man information / mulighed for at fravælge inden faktura sendes.

Håber det gir mening, ellers kontakt mig gerne. 

Jeg vedhæfter eksempel - faktura 40297, hvor det er Michael Fahrenholtz der har bestilt, men både ham og Birgitte Birgitte Grundholm der har modtaget kopi af faktura.http://file:///C:/Users/Lotte/OneDrive/Paniloc/Skal%20slettes/Faktura%2040297.pdf

i Forslag » Andet af (420 points)

3 Svar

Hej med dig.

Er det korrekt forstået at du ønsker en funktion hvor der kan sendes en kopi af en e-faktura via mail specifikt til kontaktpersonen på mailen?

Blot for at give mig et større indblik, kan jeg så bede dig uddybe hvad fordelene er ved at kunden modtager fakturaen både på mail og ean?

Det er korrekt at når man sætter flueben i Kopi af e-faktura, så modtager man altid en kopi af alle fakturaer til den kunde. På samme måde som det fungerer med kopier af faktura, tilbud, ordre mm. der sendes via mail.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita

Nej, det er ikke korrekt forstået. Jeg ønsker IKKE en faktura "ekstra" sendt med email.

Det som er udfordringen, er at hvis jeg f.eks. har en kunde der har 10 kontaktpersoner og alle er afkrydset i E-faktura, så får samtlige 10 en kopi via e-faktura af fakturaen, selvom de ikke har noget med den ordre/faktura at gøre. Det som jeg ønsker er at det kun er den person der er rekvirent den på aktuelle faktura der modtager kopi af e-faktura :-) Ofte er det jo store virksomheder og jeg forestiller mig at det må være rimelig irriterende at skulle tage stilling til en faktura som intet har med "mig" at gøre. Håber det er mere tydelig nu, ellers er du naturligvis velkommen tilbage :-) God dag.

bh Lotte
Forslag af (420 points)
hej igen Lotte

Jeg håber du er kommet godt igennem sommeren :)

Jeg er stadig lidt usikker på hvad dit ønske er. Du siger at du ikke ønsker at fakturaen skal sendes som mail. Hvad er så grunden til at du har flueben i at kontaktpersonen skal have kopi af e-faktura?

Hvis du fjerner det flueben på dine kontaktpersoner så går e-fakturaen direkte i modtagerens inbox i deres regnskabsprogram.

Eller ønsker du at der kommer en kopi specifikt til kontaktpersonen på mailen? og i tilfælde af at det gæt er korrekt, vil du så uddybe hvilken værdi det har for dig og din kunde at de modtager både en e-faktura og en pdf-faktura.

mvh Tabita
Hej Tabita,

Tænker at det måske er lettere at du ringer til mig?

Jeg har lidt svært ved at forklare det tydeligt :-) Men prøver lige igen :-)

Hvis man nu forestiller sig en kunde som f.eks. Novo, som har mange afdelinger rundt om i det ganske land. Der fakturerer man altid til Bagsværd, men der er flere forskellige indkøbere i alle deres afdelinger. Hvis nu jeg f.eks. har 10 indkøbere (fra 7 afdelinger :-)) og alle disse 10 har afkrydsninger i "e-faktura", vil samtlige modtage faktura hver gang en af de 10 foretager et indkøb. Jeg vil mene at det kun er indkøberen på den specifikke ordre (senere faktura) som skal modtage fakturaen (eller kopi af den).
Forslag af (420 points)
hej igen

Tak for uddybningen, så havde jeg fanget det :)

Det er ikke noget vi har hørt så meget feedback på fra andre brugere, hvilken værdi skaber det for dig at både indkøber og bogholderi modtager fakturaen?

Kunne det ikke tænkes at bogholderiet søger for betaling og evt. indhenter en godkendelse hos indkøber?