Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Sortering i Inbox og ind i kassekladden.

+1
Hej. Jeg troede, at der var fejl i Inbox, men jeg har fået at vide af jeres kundeservice, at det er fordi, i har ændret nogle ting vedr. bilagshåndtering i Inbox og ind i kassekladden. Det er jeg godtnok ked af, da jeg brugte det rigtigt meget. Jeg bruger manuel sortering af bilag i Inbox, for så kan jeg lynhurtigt lægge de bilag i rækkefølge, der er fra samme leverandør, og jeg kan flytte alle de bilag, jeg ikke lige skal bruge nu, ned i bunden, så de ikke ligger i vejen. Derefter henter jeg bilag ind i kassekladden via "Ny postering fra indscannet", og før kom de jo så over, i den rækkefølge jeg havde lagt bilagene i. Det gjorde det hurtigere at bogføre, da jeg måske har 12 bilag fra én leverandør, så 6 bilag fra en anden osv., og når de så ligger i rækkefølge, kan jeg bare kopiere leverandørnr., og så bruge det igen og igen med først de 12 bilag, og bagefter gør jeg så det samme med de næste. Og jeg vil ikke støde på bilag, jeg ikke skal bogføre lige nu, da jeg jo har lagt dem ned i bunden af Inbox. Nu hvor i har ændret det, så kommer bilagene ikke længere ind, som jeg har valgt dem, men efter dato, navn, note osv. - det er også smart nok, at man kan vælge det, men i skulle ikke have fjernet den anden måde at gøre det på. I "Ny postering fra indscannet" kunne man også før hente bilag ind ved at "afmærke" ud for bilagene - det kan man stadig, men før hentede den bilagene ind i den rækkefølge, man havde valgt dem i, så hvis jeg først havde afmærket det bilag, som lå nr. 6, så nr. 3, og så nr. 1, så kom nr. 6 over først, så nr. 3 og så nr. 1. Nu kommer nr. 1 først, så nr. 3 og så nr. 6.

Jeg ved godt, at i gerne vil have, at vi alle begynder at bruge Smart Inbox, og at det måske er derfor, i ændrer i tingene, men der er jo stadig nogen, der gerne vil gøre det på "den gamle måde", og hvor kunderne heller ikke vil betale ekstra for at have Smart Inbox, og så er det ærgerligt, at i ødelægger det, så vi ikke længere kan bruge det, som det var før.

Jeg ved godt, at jeg ikke får noget ud af at skrive det her herinde, for jeg må indrømme, at jeg heller ikke selv får taget mig tid til at kigge forslag igennem herinde, og jeg derfor heller ikke er med til at give stemmer - og når der ingen stemmer er, gennemfører i det jo ikke. Men kundeservice bad mig skrive det, så nu har jeg gjort det. Det ville være rart, hvis i gav os der er med i brugerpanelet, besked når der kommer sådan nogle større ændringer, som de her jo er, da det er noget, jeg bruger hver dag. Og så kunne vi give feedback tilbage, hvorefter i så kan se, om det er noget, i vil gennemføre eller ej. Jeg troede, at det var det, brugepanelet var beregnet til. Men jeg hører aldrig fra jer vedr. forslag, eller ting der skal testes af.
i Forslag » Bilagshåndtering af (4.0k points)

2 Svar

hej Dorte

Først og fremmest er jeg ærgerlig over at du føler du ikke får noget ud af at skrive her på Forum og jeg må så beundre din udholdenhed for du er samtidig en af vores flittigste brugere på Forum :)

Det er bestemt ikke vores strategi at gøre arbejdsflowet i Indscanning dårligere for at pushe Smart Inbox. Jeg har talt med mine kolleger om problematikken og jeg opretter det som en ticket til teknikken. Hvor hurtigt dette bliver rettet kan jeg dog ikke svare på pt.

Det du kan gøre i mellemtiden er at når du når til et bilag du ikke vil bogføre så benytter du funktionen "Spring over", så hopper du videre til næste bilag og det du springer over lægges tilbage i inbox til næste gang du vil bogføre.

Et andet alternativ er at du benytter Kategorier og lægger alle bilag fra samme leverandør i en kategori og så indlæser til kassekladden fra den kategori.

Sig endelig til hvis du har brug for flere fifs til effektivt arbejde med bilag.

Mvh Tabita
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Mange tak, så håber jeg, de retter det. Og tak for dine tips, selvom jeg godt kender dem i forvejen.

hej igen Dorte

Det er jo nærmest pinligt for mig at skrive, for jeg havde overset en sorteringsmulighed der gør præcis det du ønsker, så funktionen er heldigvis slet ikke i stykker :)

Gå ind i Kassekladden - Ny postering fra inbox - i vinduet her kan du sortere på kolonneoverskriften Dato og når du trykker på indtil pilen forsvinder så har du den manuelle sortering du har lavet i inbox.

Du skal være opmærksom på denne sortering hver gang du vil hente nye bilag ind fra inbox.

Jeg håber du bliver glad for at du igen kan arbejde som du foretrækker :)

Forslag af 🔒 (55.9k points)

Det må være en rettelse, i har lavet, for det kunne man ikke lige da i havde lavet tingene om. Det er selvfølgelig bedre end før, men jeg håber, at det bliver lavet, så den husker det man har valgt. Det her virker stadig ikke: I "Ny postering fra indscannet" kunne man også før hente bilag ind ved at "afmærke" ud for bilagene - det kan man stadig, men før hentede den bilagene ind i den rækkefølge, man havde valgt dem i, så hvis jeg først havde afmærket det bilag, som lå nr. 6, så nr. 3, og så nr. 1, så kom nr. 6 over først, så nr. 3 og så nr. 1. Nu kommer nr. 1 først, så nr. 3 og så nr. 6. 

hej igen

Det må du undskylde at jeg ikke lige havde fået fat i, jeg havde forstået det sådan at du havde sorteret dem i den rækkefølge i inbox :)

Jeg må indrømme at jeg nok stadig ikke helt forstår dit arbejdsflow godt nok til at se værdien af at bogføre bilag i så specifik en rækkefølge. Umiddelbart har vi heller ikke få feedback fra andre som ønsker at udvælge bilagene på den måde i kassekladden, du får alligevel ret,  det bliver ikke noget vi kommer til at ændre på trods af dit fine indlæg.

Jeg håber du kan bruge metoden med at sortere bilagene i inbox i stedet.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at få større forståelse af dine arbejdsflows, så måske vi kan tage en snak på telefonen om det på et tidspunkt :)
Du har slet ikke misforstået mig, for det er mest via sortering i Inbox, at jeg arbejder. Der har bare været nogle gange, hvor jeg lige har valgt bilagene på den anden måde. Hvis jeg er i gang med at bogføre, og der så f.eks. er 3 kasserapporter fra en kunde, hvor datoerne er 7/6 + 2/6 + 5/6 - der har jeg så førhen sat "v" ved 2/6 først, så 5/6 og så 7/6, og så hentede den dem ind i den rækkefølge. Nu henter den dem ind 7/6 + 2/6 + 5/6. Men jeg sorterer bare i Inbox, som jeg gør 95% af tiden.
Det er alletiders.

Ellers er der ikke noget i vejen for at man bogfører 7/6 før 2/6, når man trækker kontokortet, står de pænt i datorækkefølge uanset hvilken rækkefølge de er bogført i.
Det ved jeg godt :-) Men jeg afstemmer kassen efterhånden som jeg bogfører, når det er kasserapporter :-)