Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tiltag til bilag - Ligesom man kan i Dinero

+15
Hej,

Jeg er ny kunde som kommer fra Dinero.

Når man modtaget en mail som faktura, hvor der ikke er vedhæftet PDF, så kan man ikke sende den ind i jeres indbakke. Dette besværliggøre det med at man først skal gemme mailen som PDF og så derefter selv uploade den. Det har de i Dinero for et år siden løst ved, at den selv laver en PDF af mailen.

Ligeledes bogføre den selv de betalinger man laver til jer.

Jeg må ærligt indrømme at det er kommet bag på mig at jeres platform ikke kan det samme som Dinero. Især fordi det er basisfunktioner som bare giver super god mening for nem bogføring. Men nu hvor Visma ejer begge, burde det jo være nogle nemme funktioner at få over på jeres platform og er helt sikker på andre end mig vil få stor glæde heraf.

Håber i vil tage mit forslag til efterretning :-)

På forhånd tak.

Hilsen Sandra
i Forslag » Salg af (260 points)
status opdateret af 🔒

+1, forslaget er godt. Jeg har selv (ny bruger) stillet et lignende forslag (https://forum.e-conomic.dk/39614/mails-uden-vedhaeftninger-i-smartinbox), og jeg mener disse to forslag supplerer hinanden godt. 

Det er i min optik et stort problem, at jeg fx kan handle i en webshop og ønske faktura behandlet i e-conomic. Så skriver jeg min bilagsmail (eller et alias) i faktura mail på ordren. Hvis shoppen så sender en faktura som brødtekst i en mail (som fx Postnord), så modtager jeg intet. Ingen advisering, faktura eller noget som helst. Tilsvarende, hvis en leverandør sender en rykker til samme mail, som jeg har bedt dem sende bilaget til. Ingen advisering. 

Jeg mener, at den ideelle løsning er en kombination: Mit forslag er, at mails uden vedhæftninger skal vises i smart inbox i en særskilt kategori/mappe. Når de så ligger der, mener jeg det er oplagt med knapper som fx "Download som PDF" (da de ellers slettes efter 30 dage) og "Konvertér mail til PDF og send til indbakken for bogføring" - altså dette forslag. 

2 Svar

Hej Sandra

Velkommen til e-conomic og tak fordi du allerede involverer dig så meget at du bruger tid på at skrive et indlæg på Forum.

Først skal vi måske lige have afklaret forholdet mellem e-conomic og Dinero, så du forstår hvorfor ting er forskellige i de to programmer.

Forestil dig at du er adoptivbarn og dine adoptivforældre adopterer en lillebror. Det gør jer juridisk set til søskende, men ikke biologisk, I deler stadig ikke DNA. Sådan er det også med e-conomic og Dinero. Vi har helt forskellige DNA, altså kodning, opbygning og tankegang bag arbejdsgange. Vi er blot kommet i "familie" fordi vi begge er "adopteret" af en stor norsk IT koncern blush

Når det så er sagt så kigger vi da nogle gange på hvilke smarte features Dinero har og ser om det vil være en ide at udvikle noget lignende til e-conomic. Men det kræver altså udvikling helt fra bunden, vi kan ikke blot kopiere en kode over fra dem til os.

Jeg vil gerne undersøge hvordan funktionen med pdf'en er lavet i Dinero og se om det er noget vi evt. kan anvende i e-conomic også.

Måske du vil uddybe hvad du mener med at betalingen til os bogføres automatisk? Hvordan laves betalingen osv.

Forslag af 🔒 (55.9k points)
Det har jeg også manglet i mange år. Og jeg har også snakket med jer om det mange gange. Så det er et kæmpe ønske herfra :-)

Mht. Dinero, så synes jeg som bogholder, ikke at det er et godt program at arbejde i. Men jeg må sige, at de har mange smarte funktioner, og der er det her ihvertfald en af dem. Men deres abonnement/prisstruktur er bare SÅ god, da den er uden antal posteringer, ligesom "Intern" er hos e-conomic. Jeg har så mange kunder på interne aftaler, fordi prisen på aftalen stikker helt af, hvis de f.eks. har mange dankortsalg eller lign. Og dem jeg har, der har eksterne aftaler, bliver utroligt irriteret, når de får en mail om, at nu er der lavet x antal posteringer, så nu stiger de i pris - og jeg tænker også åh nej, nu nåede jeg op, hvor der skiftes pris for kunden. Jeg har lige haft en igen, der valgte at skifte til Intern på den baggrund. Jeg kan rigtigt godt lide den måde, i har delt abonnementerne op nu, så man kan vælge alt efter, hvor digital man vil være osv. - det sidste der mangler, er bare at få fjernet pris efter antal posteringer - eller måske lægge lidt ekstra på ved over 15.000 eller 20.000 posteringer. Jeg ville så gerne have, at mine kunder selv betalte for deres aftale direkte hos jer, og det der ville få dem til det, var at fjerne de forskellige priser efter antal posteringer, selvom de alligevel tit ville komme til at betale mere i ekstern, end de betaler til mig i intern. Så i ville miste penge på nogle af kunderne, men i ville tjene ekstra penge, på de kunder der gik fra Intern til Ekstern, da de abonnementer altid vil være dyrere. Nå, det var jo lige noget helt andet det her :-):-)
Hej Dorte

Funktionen fra Dineo er noget vi arbejder på at lave, så det vil komme et stykke ude i fremtiden hvis alt går som planlagt.

Ang. prisstrukturen, så kan jeg godt forstå hvor dit ønske kommer fra, men vi har netop lavet denne prisstruktur for at holde  prisen så lav som muligt for de mindste kunder. Med andre ord har vi ingen planer om at ændre vores prisstruktur igen foreløbigt :)

Når der er tale om dankortsalg og andre mindre transaktioner fra kasseapperater og webshops, så kan man overveje om alle data behøves overføres enkeltvis til e-conomic eller om dagens salg fx kan overføres som et samlet tal og dermed mindske antallet af transaktioner. Så vil man stadig leve op til dokumentationskravet for transaktioner kan aflæses enkeltvis i kassen eller shoppen.
 

Og ja det var noget helt andet så jeg håber det udvikler sig til en helt ny tråd i en forvejen lang tråden :)
Hej Tabita,

Tak for dit svar. Det var faktisk en rigtig god forklaring, som gør det lidt nemmere at forstå, at det ikke er så nemt bare at få funktionerne over.

Det med at mailen bliver et bilag som PDF og kan sendes ind, er virkelig noget jeg mener gør bogføringen nemmere, så det kunne virkelig være godt hvis i vil kigge på den løsning. Det håber jeg :)

Det med at bogføre automatisk er i min optik mindre vigtig, men noget jeg alligvel ville nævne. Det betyder, at når i trækker for betaling af jeres regnskabsprogram, så bliver der automatisk genereret et bilag som bliver lagt i indbakken. Det er jo nemt nok at sende den ind, men synes det giver super god mening at når i eller andre sender en faktura igennem jeres platform, at den så ligger automatisk i indbakken. Dette kender jeg også fra Dinero.

Håber det giver mening :-)

Sætter pris på du vil tage det med videre.

Hilsen Sandra
Forslag af (260 points)
hej igen

Jeg lægger dit forslag i vores ønskebrønd, så vi kan få lidt mere respons fra andre brugere ang. dit ønske og så vender jeg tilbage senere :

God sommer
Hvor lang tid skal I bruge på at overveje dette?
Hej med dig.

Du har ret, vi behøver ikke overveje det længere. Vi har konstateret det er et ønske og vi har det med i vores backlog over funktioner vi vil lave og jeg har derfor fjernet det fra "overvejes" / Ønskebrønden.

Vi har dog endnu ikke en tidshorisont på projektet :)