Hej Thomas
Ja, det er rigtigt. Men jeg synes personligt at det er ret bøvlet at rette i Excel. Specielt da import-kolonnerne ikke er 1:1 identisk navngivet med de kolonner, der kommer med eksport.
Hvis jeg eksempelvis har 50 posteringer, hvor jeg vil ændre alle disse 50 posteringer til konto 1010, så vil det være langt nemmere og mere smidigt, at jeg bare kan markere disse 50 posteringer, og ændre dem direkte i kassekladden, end: Eksportere kassekladden --> Slette kassekladden (så posteringerne ikke står som dubletter, når jeg importerer) --> Ændre i Excel --> Importere igen, og sørge for at ramme de rigtige import-kolonner.
Og hvis jeg så senere finder ud af, at jeg har endnu en batch posteringer, jeg skal ændre konti på, skal jeg gentage processen én gang til. Og alt dette skal jeg jo så gøre, inden jeg uploader bilag. Alternativt skal jeg så eksportere kassekladden, slette posteringer i Excel jeg ikke vil redigere, slette de konti i kassekladden jeg vil redigere, og importere Excel-dokumentet igen (og, nåja, huske at gemme som CSV).
I en travl hverdag, vil det være meget nemmere og mere smidig, at man bare kan ændre konti direkte i kassekladden. Derfor håber jeg ,at det er noget I vil kigge på i fremtiden :) Og så må vi lige se, om der er andre, der læser med, der ligeledes ønsker denne funktion. Men jeg gætter da på, at der er andre bogføringsmedarbejdere, der kan have brug for at masse-ændre konti på en nem måde.