Hej Tue og Søren
aa)
Jeg forstår behovet. Jeg anerkender behovet for at gøre tingene nemmeste muligt.
Det er bare ikke sikkert at e-conomic er programmet der kan/skal kunne håndtere et leverandørkartotek.
bb)
Lagerstyring har alle dage været det af vores moduler der har fået flest tæsk - enten er det for simpelt eller så er for komplekst. Og når jeg er i den boldgade Tue, så tillad mig med et glimt i øjet at sige, at fordi du finder det simpelt, er ikke det samme som at det ikke netop er komplekst
cc)
Ovenstående hænger måske sammen med at opfattelsen af hvad lagerstyring er for en størrelse variere mere end andre af vores produkter. Der er mindre at diskutere når vi taler periodisering/afskrivninger end når vi taler om lagerstyring.
dd)
Vores erfaring er at når vi har udviklet en funktion så kommer ønsket om at gøre lidt mere. Lad mig give et eksempel. Vi introducerede konvertering af ordre til leverandørbestilling. Vi har allerede modtaget ønsket om at kunne konvertere til flere bestillinger.
Konkret vil tilknytningen af faste leverandører med sikkerhed medføre et ønske om at konvertering af en ordre til leverandørbestilling også skal favne konvertering til flere leverandørbestillinger på tværs af leverandører. Man kan tænke sig videre ad den vej og ønsket om at anføre en primær leverandør og en sekundær leverandør. Hvis den primære ikke kan levere (måske fordi under minimums beholdning) så skal den sekundære mm.
Det er alt andet lige mere komplekst såvel for brugeren, vores arkitektur og vores jern.
ee)
Vi lader os selvklart inspirere af hvad andre gør/har gjort. Men vi mener ikek at vi kan sammenlignes med c5. e-conomic kan på ingen måder (vil jeg hævde) sammenlignes med c5 hverken hvad angår pris, funktioner og gratis support.
ff)
Når det er sagt. Så vil vi gerne kigge en ekstra gang på det med at kunne anføre en standardleverandør på en vare som et dumt men import/eksporterbart felt. Vi har et lagerstint i september så det er tidligst der der eventuelt sker noget. Lad andre komme frem og kommentere dette indlæg.
Jeg skylder dog at sige at der dog også er andre lagerrelaterede ønsker. Men lad os nu se.
gg)
Tak for jeres engagement. Og bliv gerne ved.
Kim Sneum Madsen
Online regnskabsprogram
e-conomic support - Din vej til vores support
e-copedia - Opslagsværk om e-conomic
e-conomic blog - Hold dig opdateret