Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Automatisk beregning af salgspris fra valuta

0
Det ville være en rar feature hvis systemet automatisk kunne beregne salgspriser udfra en valuta salgspris. Eksempelvis kunne det være muligt når man opretter en vare at angive en primær salgspris.
Der vælges valuta for den primære salgspris - kan default være DKK.
På et Tilbud/Ordre/Faktura - bør man kunne vælge valuta på samme måde som man kan under FAKTURA>VAREKARTOTEK
Har man eksempelvis oprette varen med USD som primær salgspris beregnes salgsprisen efter den valuta der er valgt på Tilbud/Ordre/Faktura.
Ønsker man ikke at have automaitsk beregning kan man bare taste salgsprisen ind som DKK - Så er alt som det plejer.
Vi bruger meget tid på at vedligeholde priser da valuta køre meget op og ned.
Denne feature bør også supporteres når man importere en prisfil fra Excel.
lukket
i Forslag » Andet af (930 points)
opdateret af

4 Svar

 
Bedste svar
Hej Tue og Søren.

Nu skrev jeg også relativt nemt. Måske lider jeg under at da jeg startede i e-conomic var det ikke muligt at indlæse varekartotek endsige priser i forskellig valuta. Sidstnævnte er en relativ ny forseelse - den kom faktisk for mindre end 3 mdr. siden - http://blog.e-conomic.dk/sa-er-der-nye-funktionaliteter-til-dit-varekartotek/.
Før den funktion må det for vores kunder med mere end 1 vare i anden valuta have været et ******* at opdatere priser   

Ovenstående er selvklart ikke det sammen som at det i beskriver, ikke vil være det bedste for jeres virksomhed. Jeg anerkender selvklart jeres behov. Men det her er også det muliges kunst og hvad der gavner flest muligt.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (24.0k points)
valgt som bedste svar af
@ medietek.

Jeg er ikke helt sikker på alt hvad du skriver men lad mig forsøge med et svar.

aa)
Primær salgspris er altid i grundvaluta. Varekartotek står default i grundvaluta.

bb)
Du kan indlæse/opdatere priser til varekartoteket i andre valutaen end grund valutaen.

cc)
På debitoren kan man vælge valuta. Det betyder at når du laver en tilbud/ordre/faktura hentes den indlæste pris i debitors valuta. Ingen pris indlæs ingen pris vises.

dd)
Automatisk beregning på baggrund af en valutakurs har vi overvejet men ønsker for nærværende ikke at gå den vej, nå det er relativt nemt at opdatere sine salgspriser i anden valuta.

ee)
Link til vores e-copedia med hjælpe artikler herom - her. - http://wiki.e-conomic.dk/import-af-data/kolonneforklaring-valutapriser

Hvis det ikke var det du spurgte om så må du lige vende tilbage.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (24.0k points)
Hej Kim
Jeg er ikke enig med dig. Det er langt fra nemt at vedligeholde priserne i e-conomic. Det samme gælder ved valuta beregning. Når man som os handler i flere valutaer ville det da være MEGET nemmere de andre salgspriser blev kalkuleret automatisk udfra primær valuta.
Dette set udfra et brugersynspunkt.

Venlig hilsen
Søren Petersen
Forslag af (930 points)
Igen, Helt enig med Søren.

Tue
Forslag af (4.6k points)