Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Toldkreditnummer

0
Når vi eksporterer varer til Norge, skal både det norske firmas CVR-nummer og toldkreditnummer fremgå af fakturaen til brug for toldbehandlingen. Da der ikke er noget felt på debitoren, hvor jeg kan påføre toldkreditnummeret, er jeg i tvivl om, hvordan jeg automatisk får dette med på fakturaen?
lukket
i Spørgsmål » Salg af (310 points)
status opdateret af 🔒

7 Svar

 
Bedste svar
Et fint felt at bruge er feltet øvrig ref - det er et frit felt, hvor man kan skrive hvad som helst man lyster. Hvis man vil have en anden beskrivelse/navn, kan det nemt ændres i designet.

Feltet findes ifm faktureringen, under Referencer. En bonus til dette felt er, at det tillige vises som selvstændig kolonne i arkivet

En anden mulighed er at bruge felterne Overskrift, Linje 1 eller Linje 2.

Herudover er der jo rig mulighed for at omdøbe nogle af de mange felter, der ellers er, som man ikke bruger til noget, f.eks. vor ref2. Disse kan også flyttes derhen, hvor man synes det passer ind i helheden

<p>     Mange hilsner<br />     Susanne Røssell<br />     <br />     Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd</p>
Spørgsmål af (15.8k points)
valgt som bedste svar af 🔒
Vi har haft samme udfordring og er desværre ikke nået til nogen perfekt løsning.
Jeg mener at vi har det i adressefeltet, med de bivirkninger det nu giver.

For at opfylde mange kunders behov og stadig befinde sig inden for e-conomics forretningsmodel, må løsningen være at tilbyde x antal brugerbestemte felter på fx. debitor og vare, og tilsvarende til design og layout [felt1], [felt2], etc, og så i øvrigt ikke blande sig i hvordan de bruges af kunden.

Håber at e-conomic kan ytre sig vedr. dette.
Spørgsmål af (4.7k points)
Kære Susanne,

Tak for din input. Jeg mener dog ikke at Øvrig ref kan sættes fast på en kunde, så den påsættes ved fremtidige ordrer, etc. Ret mig hvis jeg tager fejl, og feltet finder også anden anvendelse hos os allerede. Det samme med tekstfelterne og overskrift.

Jeg er meget interesseret i at påpege det generelle problem.
For i dag spørger vi om toldkreditnr, i morgen spørges der om et andet, tredje, etc.

Svaret fra e-conomic er at man ikke ønsker at gøre applikationen for uoverskuelig, og det er også OK.

Jeg synes at en begrænset frihed så kunne være at tilbyde et fastsat antal brugerdefinerede felter, og så kan man ellers udnytte dem som man ønsker - hvis man ønsker.

Det er gjort i et bookingsystem vi bruger (de har groft den samme filosofi som e-conomic synes jeg) og det har stillet de fleste tilfredse at have 3 felter at lege med.

Det kan så at sige slå mange fluer med ét smæk, uden at datastruktur, forretningsmodel m.v. kompromitteres.
Spørgsmål af (4.7k points)
Kære Joakim

Ja, når det skal bruges som et fast felt på kunden, så dutter det ikke.

Det ville være rigtig dejligt med nogle valgfrie felter, som man kunne bruge til hvad man lyster. Umiddelbart har jeg lidt svært ved at vurdere, hvilket niveau det skal låses på, og jeg kan forestille mig, at der vil være stor forskel på, om det skal låses på debitor, vare eller noget helt tredje, og det er der formentlig mange meninger om, og behov for.

Jeg har løst de udfordringer, jeg er stødt på, ved at udnytte de felter, der eksisterer i forvejen, og kaldt dem noget andet, alt efter hvad kunden har haft behov for, og har endnu ikke været ude for, at jeg er løbet tør for felter - det har bare krævet lidt fantasi fra min side

Håber I finder en løsning.

<p>     Mange hilsner<br />     Susanne Røssell<br />     <br />     Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd</p>
Spørgsmål af (15.8k points)
Tak for de mange svar - men desværre er jeg bange for, at jeg ikke er blevet klogere.

I debitorkartoteket er der sådan set tomme felter nok, som vi ikke bruger. F.eks. EAN-nummer, konteringsnr, Deres ref. eller Vor ref.
Jeg går dog ud fra, at jeg ikke kan ændre navnet på et felt og benytte det til toldkreditnummeret?

I vores gamle system, som vi er ved at skifte fra, fik vi klaret problemet ved at omdøbe Fax-feltet, som vi alligevel ikke bruger, til Toldkreditnr. Dette felt kommer så automatisk med på fakturaen.

Men summa summarum, så har jeg stadig ikke forstået, hvordan jeg får de norske kunders toldkreditnummer med på fakturaen, hvor det SKAL stå?

Hilsen Ina
Spørgsmål af (310 points)
Jo, du kan netop ændre navnet på de faste felter på fakturaen, og derfor kan du benytte dem og kalde dem hvad du lyster. Det gør du sådan her:

Faktura -&gt; design/layout
Vælg Skabeloner i den skabelonsamling du vil bruge, f.eks. DK std med bankoplysning
Vælg 3. ikon (layout) på den skabelon du vil ændre i, f.eks. Faktura.

Her skal du trykke på det billede/felt på fakturaen, der indeholder teksterne for Faktura, Dato m.m. Jeg har vedhæftet et screenshot. Screenshot fakturalayout.png

Når du har valgt det felt, finder du den tekst, som du vil ændre, og ændre teksten. Jeg har vedhæftet et screenshot, hvor Sagsnr. er fremhævet - så her er det Sagsnummer-feltet i fakturaen du ændrer. Du skal bare huske KUN at ændre den tekst, og ikke teksterne i [] og {}
Du kan bruge det felt du vil. Screenshot tekstfelt.png

<p>     Mange hilsner<br />     Susanne Røssell<br />     <br />     Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd</p>
Spørgsmål af (15.8k points)
Her har jeg ændret Deres ref. til Toldkreditnr., og lavet en faktura. Vedhæfter screenshot af fakturateksterne. Man skal så bare huske, at det er det felt man bruger til Deres ref. Dette felt er identisk med navnefeltet under Kontaktpersoner.

<p>     Mange hilsner<br />     Susanne Røssell<br />     <br />     Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd</p>
Spørgsmål af (15.8k points)