Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




E-faktura spænder ben for autoudligning til bank

+2

Der er store udfordringer med autoudligning, når man har virksomhedskunder. Lige nu skal man vælge mellem at sende ALLE e-fakturaer videre inkl. girokort, uanset om de er betalt eller ej og så få autoudligning til banken... ELLER vælge funktionen der gennemtvinger betalte e-fakturaer uden girokort men uden mulighed for at autoudligne.

Det er ikke kun os, som har disse udfordringer. 

Forestil dig dette: 

  1. Du bestiller en vare fra os til levering hos dit firma
  2. Du betaler med kort
  3. Du er tilknyttet e-faktura

Herefter sker følgende, hvis jeg opretter med normal betalt status: 

4. Du modtager faktura med girokort (selv om du har betalt, og jeg har bogført med ”betalt”)

5. Jeg får korrekt afstemning i banken

Eller hvis jeg opretter med den nye betalt status, hvor man kan gennemtvinge uden girokort til e-faktura kunder:

4. Du modtager faktura uden girokort

5. Jeg får besked i e-conomic om, at du ikke har betalt, hvorfor du skal rykkes for betaling

***

Det er virkelig irriterende for vores kunder (og uprofessionelt) at modtage girokort for betalte ordrer… men det er samtidig min eneste måde at autoudligne op til banken i e-conomic.

Så for ikke at miste kunder, smider jeg betalte fakturaer videre med den nye betalingsbetingelse (betalt og uden girokort)… og så får jeg selv ekstraarbejde på ca. 20 timer månedligt for at sammenholde Nets og Teller med rykkerlisten + ekstraregning fra min revisor for at rydde op i udligningen grundet jeres fejl.

Derfor: der mangler at man kan tilknytte bankafstemning til den nye betalingsmetode, hvor man OGSÅ kan sende e-fakturaer uden girokort, når de er betalt.

Kæmpe ønske fra mig (og andre) <3 

i Forslag » Salg af (160 points)
Hej Jeg har samme problem, så jeg tilslutter mig dette ønske.

2 Svar

Hej med jer begge to! 

På trods af dine meget udførlige forklaring, så jeg ikke helt med på, hvor det går galt henne. Det er nok fordi jeg sidder og arbejder med det på samme måde som jer. 
Jeg vil dog meget gerne forstå det og derfor vil jeg høre om du har tid til, at jeg ringer til dig i næste uge så kan vi lige løbe det gennem sammen.

Jeg tænker egentligt bare, at du forklarer, hvad du gør fra start til slut og fortæller om, hvornår i den arbejdsgang du møder problemerne og så spørger jeg lidt undervejs.

Hvis du er frisk på, så må du meget gerne sende en mail til info@e-conomic.dk - att. Jesper Mieritz. Der skal selvfølgelig være et telefonnummer, men også meget gerne nogle forskellige tidspunkter, hvor jeg kan fange dig. 

Jeg ser frem til at høre at fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej igen

Hvis du går ind under betalingsbetingelser, så findes der en, som hedder 'forudbetalt'. Her kan du sætte et flueben, så der ikke kommer betalingsoplysninger med på hverken fakturaen eller i den bagvedliggende fil til e-faktura. 
Vil det kunne løse udfordringen? 

Jeg ser frem til at høre fra jer smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)