Der er store udfordringer med autoudligning, når man har virksomhedskunder. Lige nu skal man vælge mellem at sende ALLE e-fakturaer videre inkl. girokort, uanset om de er betalt eller ej og så få autoudligning til banken... ELLER vælge funktionen der gennemtvinger betalte e-fakturaer uden girokort men uden mulighed for at autoudligne.
Det er ikke kun os, som har disse udfordringer.
Forestil dig dette:
- Du bestiller en vare fra os til levering hos dit firma
- Du betaler med kort
- Du er tilknyttet e-faktura
Herefter sker følgende, hvis jeg opretter med normal betalt status:
4. Du modtager faktura med girokort (selv om du har betalt, og jeg har bogført med ”betalt”)
5. Jeg får korrekt afstemning i banken
Eller hvis jeg opretter med den nye betalt status, hvor man kan gennemtvinge uden girokort til e-faktura kunder:
4. Du modtager faktura uden girokort
5. Jeg får besked i e-conomic om, at du ikke har betalt, hvorfor du skal rykkes for betaling
***
Det er virkelig irriterende for vores kunder (og uprofessionelt) at modtage girokort for betalte ordrer… men det er samtidig min eneste måde at autoudligne op til banken i e-conomic.
Så for ikke at miste kunder, smider jeg betalte fakturaer videre med den nye betalingsbetingelse (betalt og uden girokort)… og så får jeg selv ekstraarbejde på ca. 20 timer månedligt for at sammenholde Nets og Teller med rykkerlisten + ekstraregning fra min revisor for at rydde op i udligningen grundet jeres fejl.
Derfor: der mangler at man kan tilknytte bankafstemning til den nye betalingsmetode, hvor man OGSÅ kan sende e-fakturaer uden girokort, når de er betalt.
Kæmpe ønske fra mig (og andre) <3