Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forfaldsdato - med dage

0
En meget simpel ting, der vil gøre vores liv meget nemmere. Muligheden for at oprette betalingsbetingelsen "Forfaldsdato" med et fast antal dage som skal gå fra d.d. ALtså den samme "dage" funktion som er under "netto". Hvis den ikke udfyldes, så kunne det fungere som det gør i dag. Hvis den udfyldes, så tillægges de dage der sættes ind til d.d. Dette vil give os mulighed for at lave en faktura d. 3/4 som bliver dateret d. 31/3, men som reelt eks. kan få 8 dages betalingsfrist (uden at vi manuelt skal ind og sætte betalingsfristen)
i Forslag » Andet af (180 points)

2 Svar

hej Sagger1

Tak for dit input.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvad du mener.

Når du laver en faktura 3/4 der dateres 31/3 beregner du så de 8 dages betalingsfrist fra 31/3 eller 3/4?
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Ganske enkelt, så går det på at få dage på.... Så for at bruge eksemplet nedenfor:

Hvis jeg opretter en betalingsbetingelse på for forfaldsdato og gerne vil have den til at hedde eks. forfaldsdato + 8 dage, så er det fordi jeg pr. automatik gerne vil kunne : "Oprette en faktura og sende den til kunde d. 3/4, datere faktruraen 31/3 og kunden får så automatisk tildelt en betalingsfrist der hedder 3/4 plus 8 dage."

Så jeg vil bare gerne have feltet "dage", som er der når man opretter en "netto" betalingsbetingelse.

På den måde kan man faktuerer lidt for sent for en given måned, men få det bogført i måneden OG give kunden den aftalte betalingsfrist - dette uden manuelle manøvre.

Jeg uddyber gerne på telefon 40458222.

Mvh. Simon Agger
Forslag af (180 points)

Undskyld det sene svar.

Hele princippet bag betalingsbetingelser knytter sig til fakturadatoen, ikke selvom den dag man opretter fakturaen.

Så hvis du fx opretter fakturaen 3 dage efter den dato du vælger som fakturadato må du vælge en betalingsbetingelse der hedder Netto 11 dage i stedet for Netto 8 dage.

Eller alternativt have betalingsbetingelsen Forfalddato knyttet til kunden så du altid manuelt skal angive forfaldsdatoen på fakturaen så er du sikker på du helt selv styrer det :)

Læs mere om betalingsbetingelser her

mvh Tabita