Hej Kim,
Nu kender jeg ikke lige den konkrete situation, men vores autoforslag fungerer på to måder, hvis man deler det lidt skarpt op.
Det første vi gør er at tjekke om der findes en faktura ud fra teksten. Hvis der findes et nummer, som matcher, så vil det blive valgt. Det er ikke den 'smarte' machince learning, men blot et opslag ud fra tal. Hvis der ikke kan findes noget her, så bruger vi machine learning til at lede efter et mønster vi kan bruge til kontoforslag.
Derfor burde kundeindbetalingen kun blive valgt, hvis der er et fakturanummer eller kundenummer, som stemmer overens med den faktura du har i systemet.
Jeg kan derfor ikke helt se, hvordan dette skulle være tilfældet medmindre det er kundenummeret og der ud fra det kan findes en anden faktura, der matcher med fakturaen.
Når det er sagt, så synes jeg helt klart du skal afstemme banken inden du overfører dine transaktioner. På den måde vil du ikke komme til at overføre en transaktion, som allerede er afstemt og derfor vil du slet ikke komme ud i denne situation. Det gælder både indbetalinger, men også alle andre transaktioner, som måske allerede er bogført
Med venlig hilsen Jesper Mieritz