Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bedre autoforslag så fejl undgås

0
Ah, så forstår jeg Jeg kan godt se din idé i det, så du kan se, at kunden har betalt ekstra eller dobbelt. e-conomics autoforslag kigger udelukkende på åbenstående fakturaer og restbeløb, derfor vil den ikke kunne lave denne sammenkobling, da den ikke kigger på den faktura, du allerede har udlignet med en indbetaling. Der vil du så kunne se det på baggrund af, at du lige præcis ikke kan udligne med fakturaen, da den er udlignet. :)

Men den forslår så en forkert kunde? Så hvis den ikke kan finde match på åbne - burde den så lige kigge på lukkede?
i Forslag » Salg af (160 points)

2 Svar

Hej Kim, 

Nu kender jeg ikke lige den konkrete situation, men vores autoforslag fungerer på to måder, hvis man deler det lidt skarpt op. 
Det første vi gør er at tjekke om der findes en faktura ud fra teksten. Hvis der findes et nummer, som matcher, så vil det blive valgt. Det er ikke den 'smarte' machince learning, men blot et opslag ud fra tal. Hvis der ikke kan findes noget her, så bruger vi machine learning til at lede efter et mønster vi kan bruge til kontoforslag.
Derfor burde kundeindbetalingen kun blive valgt, hvis der er et fakturanummer eller kundenummer, som stemmer overens med den faktura du har i systemet. 
Jeg kan derfor ikke helt se, hvordan dette skulle være tilfældet medmindre det er kundenummeret og der ud fra det kan findes en anden faktura, der matcher med fakturaen. 

Når det er sagt, så synes jeg helt klart du skal afstemme banken inden du overfører dine transaktioner. På den måde vil du ikke komme til at overføre en transaktion, som allerede er afstemt og derfor vil du slet ikke komme ud i denne situation. Det gælder både indbetalinger, men også alle andre transaktioner, som måske allerede er bogført smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Ikke enig i dit svar. Den vælger en helt anden kunde?? og indsætter betaling på denne.

Burde da være muligt at se den tidligere har mødt match.

Jeg bruger smart inbox og bankafstemning i E-conomic - jeg stemmer ikke banken af inden - det vil være dobbelt arbejde.
Forslag af (160 points)