Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Automatisk modkonto ved Manuel kundefaktura

0
Hej,

Når jeg indlæser en CSV-fil fra vores eksterne faktureringsværktøj som 'Manuel kundefaktura' undrer det mig, at E-conomic ikke selv foreslår den respektive modkonto som jeg ved oprettelse af kunderne i E-conomic har angivet under kundegruppe (Indenlandske kunder, Udenlandske kunder EU, Udenlands 3. land). Da E-conomic ikke selv foreslår modkontoen tilhørende kundegruppen angivet ved oprettelse af kunderne, bliver jeg derfor tvunget til at gå ind manuelt på hver enkelt transaktion som afviger fra den faste værdi jeg har angivet ved indlæsningsskabelonen, hvilket er tidskrævende.

Havde jeg anvendt E-conomics faktureringsmodul, ville modkontoen automatisk blive valgt ud fra kunden, hvorfor jeg også mener at dette burde gældende for 'Manuel kundefaktura' funktionen. I må meget gerne se på om dette kan lade sig gøre.

Findes der alternativt en anden workaround for dette, som ikke indebærer at vi skal programmere modkonto ind i vores eksterne faktureringsværktøj?

Bh

Jonas
i Forslag » Salg af (120 points)

1 Svar

Hej Jonas

Tak for hyggelig samtale i går :-)

Jeg har snakket lidt med mine kollegaer om dit ovenstående indlæg og vi bliver lidt i tvivl om du evt. blander varegrupper og kundegrupper sammen.

Når du nævner de forskellige kundegrupper, så er det samlekontoen for kunder du skal angive herinde, altså konto 5600, hvis du har standardkontoplanen.

Salgskontoen, som formentlig er den du nævner som modkonto, er den du opgiver under dine varegrupper, alt efter om det er kunder med momszonerne Indland, EU (rubrik B) eller Udland (rubrik C)

Jeg foreslår du lige kontakter vores support. Du kan altid spørge efter mig evt.

Med hensyn til de 2 andre ting vi snakkede om, vedrørende din import af manuelle kundefakturaer, hvor du kun kender DKK beløbet, selv om det er fakturaer i EUR, så foreslår mine kollegaer, at du bruger en fast valutakurs i systemet, så når du importere din fil, så laver du en kolonne, hvor du omregner DKK til EUR og så importere både EUR og DKK i dine manuelle kundefakturaer. Det samme gør du så når du importerer indbetalingerne med to kolonner for både DKK og EUR, så kommer der heller ingen kursdifference.

Med hensyn til Automatisk bogføring fra bankafstemningen af Kundeindbetalinger og Levenrandørbetalinger, så kan du tilvælge smart bank og bruge Autoforslag funktionen, så laver den det om til kundeindbetalinger og leverandørbetalinger i posteringstypen og kigger på kundenummer eller leverandørnummer i teksten på posteringen i banken. Du skal stadig selv lige klikke bogført inde i kassekladden selvfølgelig.

Men lad os evt. snakkes ved over supporten

Rigtig god dag til dig

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)