Hej Jonas
Tak for hyggelig samtale i går :-)
Jeg har snakket lidt med mine kollegaer om dit ovenstående indlæg og vi bliver lidt i tvivl om du evt. blander varegrupper og kundegrupper sammen.
Når du nævner de forskellige kundegrupper, så er det samlekontoen for kunder du skal angive herinde, altså konto 5600, hvis du har standardkontoplanen.
Salgskontoen, som formentlig er den du nævner som modkonto, er den du opgiver under dine varegrupper, alt efter om det er kunder med momszonerne Indland, EU (rubrik B) eller Udland (rubrik C)
Jeg foreslår du lige kontakter vores support. Du kan altid spørge efter mig evt.
Med hensyn til de 2 andre ting vi snakkede om, vedrørende din import af manuelle kundefakturaer, hvor du kun kender DKK beløbet, selv om det er fakturaer i EUR, så foreslår mine kollegaer, at du bruger en fast valutakurs i systemet, så når du importere din fil, så laver du en kolonne, hvor du omregner DKK til EUR og så importere både EUR og DKK i dine manuelle kundefakturaer. Det samme gør du så når du importerer indbetalingerne med to kolonner for både DKK og EUR, så kommer der heller ingen kursdifference.
Med hensyn til Automatisk bogføring fra bankafstemningen af Kundeindbetalinger og Levenrandørbetalinger, så kan du tilvælge smart bank og bruge Autoforslag funktionen, så laver den det om til kundeindbetalinger og leverandørbetalinger i posteringstypen og kigger på kundenummer eller leverandørnummer i teksten på posteringen i banken. Du skal stadig selv lige klikke bogført inde i kassekladden selvfølgelig.
Men lad os evt. snakkes ved over supporten
Rigtig god dag til dig
Hilsen Susan Jensen