forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Faktura med variabel kostpris

0
Hejsa.
Jeg har et forslag til forbedring når man skal lave en faktura.

Vores varer har aldrig faste priser, og fungerer kun som varegrupper. Derfor ville det være super lækkert hvis man kunne ændre varens kostpris direkte ved oprettelse af faktura.

Som det er nu skal vi først ændre varens pris i varekartoteket før vi kan fakturere. Og det skal vi gøre hver gang vi laver en faktura   

Jeg håber i kan finde en løsning.

Mvh.
Daniel
spurgt 29 Apr, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af dtp (230 points)
status opdateret 21 Feb, 2013 af Steffen E

5 Svar

Bedste svar
Hej,

Dette forslag er nu implementeret, og man kan angive kostpriser på fakturalinjerne man laver(forudsat at der ikke er lagertræk på varerne).

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 23 Sep, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
valgt som bedste svar 21 Feb, 2013 af Steffen E
Hej Daniel,

Lige et tillægsspørgsmål så jeg er helt med på hvad du gerne vil. Hvordan/hvorfor/hvornår bruger du den indtastede kostpris til noget?

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 2 Maj, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej Steffen.

Vi bruger kostprisen til at beregne en sælgers provision på den enkelte sag. Derfor er den ret vigtig.

Mvh.
Daniel
besvaret 2 Maj, 2011 Forslag af dtp (230 points)
Hej Steffen.

Har i fundet en løsning på problemet?

Mvh.
Daniel
besvaret 11 Maj, 2011 Forslag af dtp (230 points)
Hej Daniel,

Vi har endnu ikke fundet en løsning direkte på dette, men jeg vil sige at det er en ting vi har prioriteret, sagt på en anden måde, det er en de ting vi vil arbejde videre med.  Du hører fra mig lige så snart jeg kan sige noget mere om tidshorisonten, men til din information så er de næste 2 markedspakker planlagt, så vi snakker 1 måned frem inden jeg kan komme det super meget nærmere, desværre.

Steffen Ekelund

besvaret 18 Maj, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”