Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Anonymisering af kunder

+1
I forbindelse med anonymisering af kunder, så har vi for år tilbage haft en meget aktiv webshop.

Derfor skal jeg nu til at anonymisere 1.227 kunder.

Det er mange - når der skal tastes kundenummer på hver enkelt.

Vi kan ikke være de eneste der har dette problem, jeg tænker der bør være en funktion til at automatisk anonymisere alle kunder der ikke har haft bevægelser i 5 år.

Mvh

Ted Douglas Hansen
lukket som en kopi af: Anonymisering af kundedata
i Forslag » Kunder af (1.4k points)
lukket af 🔒

3 Svar

Hej Ted

Har du skrevet til economic GDPR for at slette gamle regnskaber?

De kan slette regnskabsår - efterfølgende kan du så slette kunderne, da de ikke længere vil have bevægelser.

Hvis du gerne vil have rådata liggende, kan de eventuelt eksporteres til excel, hvor det alt andet lige er lettere at anonymisere data og styre, hvem der har adgang.

MVH

Morten
Forslag af (1.9k points)

hej Ted

Super fint forslag Morten kom med at få os til at slette data der er ældre end 5 år.  Du kan skrive til privacy@e-conomic.com.

Ang. forslaget om at anonymisere via en opdatering af kunderne holder nok ikke helt i længden da det så kun er kundernes stamdata, der anonymiseres, og ikke fakturaerne.

Vi har endnu ikke hørt fra andre kunder, der var kede af, hvordan anonymiseringsprocessen er. Jeg kan dog godt se at det kan være meget arbejde, hvis man skal anonymisere mange kunder.

Jeg lader forslaget ligge, og ser hvor mange andre kunder der tilslutter en en forbedring af funktionen.

Forslag af 🔒 (55.9k points)
hej igen Ted

Selvom der på nuværende tidspunkt ikke er andre brugere der har stemt på dit forslag, lægger jeg det i Ønskebrønden blandt de forslag vi overvejer at implementere.

Dette gøres ud fra den betragtning at GDPR nemt skal kunne overholdes og det selvfølgelig er noget bøvl at anonymisere 1288 kunder enkeltvis eller i nogle tilfælde meget større grupper af kunder.

Hvert kvartal udvælges ideer fra Ønskebrønden til implementering, så lad os se om dit forslag når igennem det endelig nåleøje.
Forslag af 🔒 (55.9k points)