Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Indlæsning af bilag i Inbox

0
Når I uploader bilag til Inbox indlæses de ikke i den rækkefølge, som de er sendt i.

F.eks. 10 mails, hvor nogle af dem indeholder flere filer, der hører sammen. Det går helt galt i indlæsningsrækkefølgen. Det skal være sådan, at filer i en bestemt mail også indlæses i mailrækkefølgen. Nu ser det ud til, at bilagene smides i tilfældig rækkefølge.

Fejlen opstår vel, fordi indlæsningen i Inbox først sker, når man som bruger aktiverer Inbox. Og så bliver det efter først til mølle princippet. I det gamle system fungerede det.
i Spørgsmål » Bilagshåndtering af (26.5k points)

1 Svar

Hej Erik, 

Der er en god grund til det fungerer på den måde.
I "gamle dage" blev bilagene lagt i den rækkefølge man lagde dem ind. Vi lavede det om fordi kunne tage lang tid at læse dem ind en af gangen, hvis der var mange bilag. 
I dag bliver alle bilagene læst på en gang og derfor vil de 'letteste' bilag blive læst først og lagt ind. Herfra en ny rækkefølge. 

Det er derfor lavet om for at forbedre hastigheden og gøre e-conomic hurtigere at arbejde med.
Du kan sagtens ændre rækkefølgen inde i e-conomic eller bare bruge den nye rækkefølge. Der er jo ingen regler om, at de skal bogføres i en bestemt rækkefølge wink


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)

Undskyld mig, men når i gør som i gør, letter det indlæsningen, men så sidder man som bruger bagefter og skal sortere, så man kan kombinere de sider i et bilag, der hører sammen som et dokument. Det er simpelthen uigennemtænkt, men nok forårsaget af, at i under testen fandt ud af, at indlæsningen var alt for langsom. Så op med hastigheden og væk med brugbarheden. 

Det, jeg beskrev i mit første indlæg, sker også, når man skiller en indlæst fil ad.

 Efter at filen er indlæst, og skal adskilles i flere bilag, splittes rækkefølgen i atomer, og også i dette tilfælde blandes siderne med de bilag, der ligger i Inbox i forvejen. 

Når i sidder i et testmiljø, skulle i prøve med 50 bilag liggende i Inbox og derefter indlæse 50 nye. Derefter er i enten nødt til at flytte rundt, afmærke eller springe over, når i skal bogføre eller kombinere bilag. God fornøjelse, det har ikke noget med den virkelige verden at gøre.

I øvrigt bruger jeg indscanning til andet end bilagsregistrering. Det kan f.eks. opbevaring af bankkontoudtog til revisor, kontrakter til indkøbere eller sælgere, ansættelseskontrakter m.m. 

Min invitation om et besøg i den virkelige verden står fortsat ved magt.

Giv os nu muligheden for at vælge mellem Inbox eller det gamle system. Det vil i få stor ros for.