Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Smart indboks aflæsning vs Leverandør betalings opsætning

+12
Kære E-conomic

Jeg oplever et problem med at vi har rigtigt mange leverandøre der hæver deres penge selv. Via PBS, LS service og andet. Disse leverandøre sender stadig faktura der indeholder et girokort streng og i den forbindelse indlæser Smartboks jo girokortet.

Det giver problemer i forhold til at vi skal sidde og slette betalingen manuelt på 80 % af de aflæste bilag, og huske hvad leverandøre der er hvad.

Det ville være rigtigt smart hvis

1) smartboks kunne overstyrres af opsætningen på leverandøren betaling "kun postering", eller

2) at selvom smartboks aflæste girokortet så når opsætningen på leverandøren betaling var "kun postering" at bilaget ikke røg hen under betalinger til udtrækning.

Mvh Anja
i Forslag » Salg af (340 points)
status opdateret af 🔒
hej vi har +100 fakturaer om måneden, hvor vi gerne vil have slået den der automatiske betalingsid fra. Det er nemmere for os at betale via et månedlig kontoudtog.

Jeg håber, at ovenstående kommer lidt længere end kun en overvejelse.
Jeg er helt enig. Desuden risikerer man dobbeltbetalinger, det bør HELT BESTEMT være muligt at overstyre på kreditor hvad der skal ske vedr. betaling. Alt for ofte skal man ændre betalingstypen, det ER meget irreterende.

Jeres bilagsskanning er ved at være rigtig god, det ville være dejligt hvis man kunne starte med at curseren står i Modkonto, da jeg lige nu skal klikke enten med musen i feltet eller lige hoppe med tabulator ca. 10 gange for at nå til det felt. Ofte er det den eneste ting der lige skal ændres, alternativt at man selv kunne vælger curserhoprækkefølge som jeg mener man kan i den gamle kassekladde.

Hej med jer!

Det er en fornøjelse at fortælle at denne funktion netop er implementeret.

Man kan nu sætte flueben i "Ignorer betalingsoplysninger fra dokument" på leverandørens stamkort, så udfyldes dette ikke via Smartscan i inbox men evt oplysninger man har udfyldt på stamkortet anvendes. 

Jeg håber I bliver glade for denne forbedring.

mvh Tabita

Hej

Vi har samme udfordring efter overgangen til Smart Inbox. Med den tilretning hvor man kan vælge at ignorer betalings-id så ignorer e-conomic desværre også den opsætning der er lavet omkring "Kun betaling" - selv om det fortsat er vinget af på kreditor.

Mvh.

Anne Lise

OK Plus A/S
hej

umiddelbart ser det ud til, at det er rettet.

 p.t. får jeg ikke nogen betalingsforslag, når jeg har flueben i "ignorer  betalingsoplysninger"

Det er så ikke muligt at tilføje et billede her. Det fylder mere end 12.000 tegn.
Hej

Så har jeg måske ikke lige formuleret mig tydeligt nok. :-) Vi vil gerne kunne bruge funktionen "Kun Betaling"  men når det alene er slået til kommer der fortsat oplysninger fra faktura på betalings-id. ! Hvis vi så slår "Ignorer betalingsoplysninger" til og fortsat bibeholder "Kun betaling" så kommer der slet ikke noget hverken "betalingsoplysniger" eller "Kun betaling"

Med venlig hilsen

OK Plus A/S

Anne Lise
Hej Annelise

Vi har ikke en type der hedder "kun betaling" så måske tænker du på "kun postering"?

Koblingen mellem "ignorer betalingsoplysninger" og typen "kun postering" er endnu ikke lavet. Det er et ønske vi er klar over og som forhåbentlig også vil blie implementeret på et tidspunkt, men indtil nu må du nøjes med fluebenet i "ignorer" så betalingsoplysningerne fra bilaget ikke indlæses og så kan du selv vælge typen "kun postering" i feltet "betalingstype".

1 Svar

Hej Anja

Tak for dit indlæg som jeg synes giver rigtig god mening. Jeg forstår dig fuldt ud.

Jeg vil sætte dit indlæg til overvejelse med det samme :-)

Rigtig god weekend til dig

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
hej igen

Med 50-100 fakturaer fra samme leverandør er det noget af en opgave at holde styr på. Og jeres betalingskladde har jo ikke styr på, om fakturaen er godkendt/bogført eller ikke. Jeg kunne selvfølgelig overfører betalingerne løbende til vores bank, men det giver en masse transaktioner - med en masse gebyrer til vores bank.

Og jeg savner den løsning, at når der er et flueben, så kommer betalingsoplysninger ikke med  uanset om man indlæser bilag via kladden eller via inbox.
Jeg lægger dit forslag om at alle typer kan vælges som standard i Ønskebrønden igen :)
dette forslag har nu ligget i ønskebrønden i et år. Er der en status på, hvornår det går i opfyldelse??
er der noget nyt her?
hej VMI.dk

Som du kan se har vi mange forslag i Ønskebrønden og at de ligger i Ønskebrønden er ikke en garanti for at det vil blive lavet inden for en bestemt tidshorisont eller i det hele taget.

Men ind imellem udvælger vi nogle ideer som der arbejdes videre med. Det har dog ikke været tilfædet med dette forslag, men vi betragter det stadig som en god ide som vi kunne tænke os at lave på et tidspunkt :)