Informizely customer feedback surveys

Smart indboks aflæsning vs Leverandør betalings opsætning

+10
Kære E-conomic

Jeg oplever et problem med at vi har rigtigt mange leverandøre der hæver deres penge selv. Via PBS, LS service og andet. Disse leverandøre sender stadig faktura der indeholder et girokort streng og i den forbindelse indlæser Smartboks jo girokortet.

Det giver problemer i forhold til at vi skal sidde og slette betalingen manuelt på 80 % af de aflæste bilag, og huske hvad leverandøre der er hvad.

Det ville være rigtigt smart hvis

1) smartboks kunne overstyrres af opsætningen på leverandøren betaling "kun postering", eller

2) at selvom smartboks aflæste girokortet så når opsætningen på leverandøren betaling var "kun postering" at bilaget ikke røg hen under betalinger til udtrækning.

Mvh Anja
i Forslag » Salg af (330 points)
status opdateret af
hej vi har +100 fakturaer om måneden, hvor vi gerne vil have slået den der automatiske betalingsid fra. Det er nemmere for os at betale via et månedlig kontoudtog.

Jeg håber, at ovenstående kommer lidt længere end kun en overvejelse.
Jeg er helt enig. Desuden risikerer man dobbeltbetalinger, det bør HELT BESTEMT være muligt at overstyre på kreditor hvad der skal ske vedr. betaling. Alt for ofte skal man ændre betalingstypen, det ER meget irreterende.

Jeres bilagsskanning er ved at være rigtig god, det ville være dejligt hvis man kunne starte med at curseren står i Modkonto, da jeg lige nu skal klikke enten med musen i feltet eller lige hoppe med tabulator ca. 10 gange for at nå til det felt. Ofte er det den eneste ting der lige skal ændres, alternativt at man selv kunne vælger curserhoprækkefølge som jeg mener man kan i den gamle kassekladde.

Hej med jer!

Det er en fornøjelse at fortælle at denne funktion netop er implementeret.

Man kan nu sætte flueben i "Ignorer betalingsoplysninger fra dokument" på leverandørens stamkort, så udfyldes dette ikke via Smartscan i inbox men evt oplysninger man har udfyldt på stamkortet anvendes. 

Jeg håber I bliver glade for denne forbedring.

mvh Tabita

1 Svar

Hej Anja

Tak for dit indlæg som jeg synes giver rigtig god mening. Jeg forstår dig fuldt ud.

Jeg vil sætte dit indlæg til overvejelse med det samme :-)

Rigtig god weekend til dig

Venlig hilsen/Best regards

 

Susan Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

Forslag af (38.5k points)

Hej 

Jeg vil også glæde mig til at smartboks kan overstyrres af opsætningen på leverandøren mht. betaling til "kun postering".

Mvh. Camilla 

hej Camilla

Denne funktion er netop implementeret smiley

Se ovenstående kommentar.

mvh Tabita

jeg må så konstatere, at det ikke virker !!!

Vi har en leverandør, der har det omtalte flueben i betalingsoplysninger, og alligevel dannes der FK kode. 

info fra leverandøren

og fra smart inbox - og JA det er samme leverandør.

hej VML

Det lyder ikke så godt, jeg har testet det og jeg kan ikke genskabe at det der stadig aflæses fra dokumentet, så jeg vil gerne i kontakt med jer så jeg kan se specifikt på jeres aftale.

I kan enten vælge mig til som admin på aftalen, så kigger jeg på det - mit nr er 804373. Eller I kan ringe ind til supporten så de kan hjælpe med at opklare mysteriet :)

mvh Tabita
hej Tabita

Det virker desværre ikke helt. Man kan ikke sætte fluebenet, hvis der ikke er bankoplysninger. Vi har nogle store leverandører, hvor vi betaler en gang om måneden efter kontoudtog. Her skal vi slet ikke have betalingsoplysninger på - heller ikke på leverandøren.

Hvordan fikses det?

mvh

Jørgen, VML
hej igen Jørgen

For at komme med et forslag til hvordan du håndtere dette vil jeg gerne høre med om hvordan du betaler og udligner fakturaerne?

Du siger du betaler ud fra en kontoudtog fra leverandøren. Taster du så det samlede beløb ind i din netbank eller hvordan?

Mit forslag kunne være at du vælger typen bankoverførsel, så får alle fakturaer samme betalingstype og når du så så skal betale kan du vælge indstillingen "kombiner betalinger med samme dato og leverandør" og lave én samlet overførsel og den skulle gerne matche det beløb, du har på dit kontoudtog.

På den måde udlignes fakturaerne også.
hej igen

Med 50-100 fakturaer fra samme leverandør er det noget af en opgave at holde styr på. Og jeres betalingskladde har jo ikke styr på, om fakturaen er godkendt/bogført eller ikke. Jeg kunne selvfølgelig overfører betalingerne løbende til vores bank, men det giver en masse transaktioner - med en masse gebyrer til vores bank.

Og jeg savner den løsning, at når der er et flueben, så kommer betalingsoplysninger ikke med  uanset om man indlæser bilag via kladden eller via inbox.
Jeg lægger dit forslag om at alle typer kan vælges som standard i Ønskebrønden igen :)