Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Periodisering i forkert periode

0
Hej

Jeg har en kunde, der fakturerer frem i tiden, og derfor anvender periodisering.

Regnskabsår afslutter 30/6 - kunden har f.eks. lavet en ny faktura i oktober 2020, der vedr. januar 2021, men er kommet til at periodisere i januar 2020.

Problemet her er, at januar 2020 er spærret, men at kunden alligevel kan periodisere i januar 2020. Jeg har fået oplyst, at det er fordi, det er bogføringsperioden, der er spærret, og at fejlen så først "kommer op", når der køres en periodiseringskørsel.

Kan det ikke lade sig gøre allerede at spærre for perioden ved faktureringstidspunktet, så der ikke skal laves manuelle omposteringer, når periodiseringskørslen er foretaget? - hvilket er ret tidskrævende :)

vh Grete Loose, GL Bogføring & Regnskab ApS
i Forslag » Periodisering og anlæg af (120 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

hej Grethe

Tak for dit input.

Jeg kan godt se det kan give mening at man får en advarsel allerede når man opretter posteringen i kassekladden.

Jeg lægger dit forslag i Ønskebrønden og så må vi se om det kommer gennem nåleøjet - det afhænger af hvilke andre forslag der er på bedding, hvor mange der tilslutter sig dit ønske og hvor teknisk krævende det er at gennemføre :)

Hvert kvartal gennemgår vi ønskebrøden og udvælger det forslag vi arbejder videre med, du vil høre fra os når vi træffer en beslutning.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
hej Grethe

Vi har ved en gennemgang af forslagene i Ønskebrønden valgt ikke at gå videre med dette forslag, selvom det absolut giver mening. Vi får virkelig mange gode forslag og vi kan desværre ikke prioritere dem alle.

Sidste måned lavede vi en forbedring som kan hjælpe dig - nemlig at man via Arkiv - Krediter (kopier og vend) funktionen kan medtage periodiseringerne. Dvs at du nemt kan "tilbageføre" en forkert periodisering og oprette en ny faktura med en korrekt periodiseringsperiode på.
Forslag af 🔒 (55.9k points)