Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Betalinger til leverandør

+1
Laves der en betaling til leverandør med bankoverførsel, vil feltet "Besked" være bilagsreference i banken

Laves der en betaling til leverandør med FI, vil feltet OCR-linje være bilagsreference i banken.

Dette er ikke hensigtsmæssigt ved manuel bøgføring af betalingen, da jeg ikke kan se hvilket fakturanummer der betales. Kunne det eventuelt være feltet "fakturanr." der istedet blev overført som bilagsreference?
lukket
i Spørgsmål » Bank af (180 points)
lukket af

2 Svar

 
Bedste svar
Det er korrekt, at når man bruger det med at danne en fil og overføre til banken, så bliver teksten i banken IKKE tilført fakturanummer, men kun leverandørens navn. Hvorfor ikke flette fakturanummer ind før leverandøren, så vil det være muligt for jeres system at matche betalinger til faktura.

Lige nu kan systemet ikke finde ret faktura hvis fakturanummeret ikke er med fra banken - og når man bruger at betale fakturaer fra E-conomic med samlet overførsel til banken - så er det JER der ikke vælger at sende fakturanummer med. (som i så bagefter mangler.........!!)
Spørgsmål af (1.4k points)
valgt som bedste svar af

Hej Stine og tak for dit forslag, 

Hvis det er referencen i forhold til bankoverførsel, så kan du godt sætte "besked" op til at være fakturanummeret. Hvis du går ind i kassekladden -> andre muligheder -> opsætning af kassekladden -> automatisk tekst. Herinde vil du have et felt til beskedsfeltet ved bankoverførsel. Der kan du vælge et dynamisk felt til fakturanummeret, så det altid vil komme ned i beskedsfeltet. Vil det virke for det? smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)

Tak for tilbagemelding.

Jeg har ingen problemer med at gentage indtastning af fakturanr. på bankoverførsler, somme tider ønsker kunden også andre meddelelser fra mig. Jeg har dog tilrettet min kassekladde med automatisk tekst - fakturanr. - der kommer dog intet fakturanr. automatisk i besked* når jeg taster min Leverandør faktura. Kommer det først efter bogføring? 

Din tilbagemelding giver mig dog intet i forhold til:

"Laves der en betaling til leverandør med FI, vil feltet OCR-linje være bilagsreference i banken."

Jeg har forsat en udfordring i at se hvilken faktura jeg betaler og som derfor skal udlignes.

Til den første del med beskeden, så burde den komme frem, hvis du har valgt leverandør og fakturanummer på posteringen. Hvis det driller, så prøv at ring til vores support, så kan de guide den gennem det.

I forhold til FI-nummeret, så vil det hos nogle leverandører være fakturanummeret du kan se i FI linjen. Det er fx, hvis du sender en faktura fra e-conomic.
Hvis du gerne vil udligne den nemmere, så kan systemet sættes op til, at du automatisk kan oprette betalingen i kassekladden ved eksport af betalinger. På den måde behøver du ikke efterfølgende at sidde og matche fakturanummeret op på betalingen. Du kan lave denne indstilling i pop up vinduet ved eksport af betalingen.
Kan du få det til at virke?

I forhold til at lave en ny identifikation af betalingen, så har jeg ikke før hørt, at man gerne vil have fakturanummret ind, men det er selvføglelig en mulighed. Til trods for det, så er det ikke noget vi har haft efterspørgsel på og derfor vil vi ikke lave en ny identifikation for nu.