Betalinger til leverandør

0
Laves der en betaling til leverandør med bankoverførsel, vil feltet "Besked" være bilagsreference i banken

Laves der en betaling til leverandør med FI, vil feltet OCR-linje være bilagsreference i banken.

Dette er ikke hensigtsmæssigt ved manuel bøgføring af betalingen, da jeg ikke kan se hvilket fakturanummer der betales. Kunne det eventuelt være feltet "fakturanr." der istedet blev overført som bilagsreference?
i Spørgsmål » Bank af (120 points)

1 Svar

Hej Stine og tak for dit forslag, 

Hvis det er referencen i forhold til bankoverførsel, så kan du godt sætte "besked" op til at være fakturanummeret. Hvis du går ind i kassekladden -> andre muligheder -> opsætning af kassekladden -> automatisk tekst. Herinde vil du have et felt til beskedsfeltet ved bankoverførsel. Der kan du vælge et dynamisk felt til fakturanummeret, så det altid vil komme ned i beskedsfeltet. Vil det virke for det? smiley


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
Spørgsmål af (93.1k points)

Tak for tilbagemelding.

Jeg har ingen problemer med at gentage indtastning af fakturanr. på bankoverførsler, somme tider ønsker kunden også andre meddelelser fra mig. Jeg har dog tilrettet min kassekladde med automatisk tekst - fakturanr. - der kommer dog intet fakturanr. automatisk i besked* når jeg taster min Leverandør faktura. Kommer det først efter bogføring? 

Din tilbagemelding giver mig dog intet i forhold til:

"Laves der en betaling til leverandør med FI, vil feltet OCR-linje være bilagsreference i banken."

Jeg har forsat en udfordring i at se hvilken faktura jeg betaler og som derfor skal udlignes.

Til den første del med beskeden, så burde den komme frem, hvis du har valgt leverandør og fakturanummer på posteringen. Hvis det driller, så prøv at ring til vores support, så kan de guide den gennem det.

I forhold til FI-nummeret, så vil det hos nogle leverandører være fakturanummeret du kan se i FI linjen. Det er fx, hvis du sender en faktura fra e-conomic.
Hvis du gerne vil udligne den nemmere, så kan systemet sættes op til, at du automatisk kan oprette betalingen i kassekladden ved eksport af betalinger. På den måde behøver du ikke efterfølgende at sidde og matche fakturanummeret op på betalingen. Du kan lave denne indstilling i pop up vinduet ved eksport af betalingen.
Kan du få det til at virke?

I forhold til at lave en ny identifikation af betalingen, så har jeg ikke før hørt, at man gerne vil have fakturanummret ind, men det er selvføglelig en mulighed. Til trods for det, så er det ikke noget vi har haft efterspørgsel på og derfor vil vi ikke lave en ny identifikation for nu.