Informizely customer feedback surveys

Se de seneste forbedringer

Mulighed for at "mark & copy" i indscannede bilag

0
Så prøver vi igen - kan se at der allerede er en der har forsøgt tilbage i 2017 - og åbenbart er intet ændret siden dengang.

Har netop fået "indscanning" valgt til på et par aftaler.  Men desværre - det er fint og så alligevel ikke.  Thi hvad nytter det,

at alle indscannede bilag konverteres og vises som et "billeder" der ikke kan benyttes til andet end at kigge på - og så endda ofte i en meget nedscaleret udgave ( ringe opløsning) med deraf følgende problemer udi at afkode f.eks. numre og tal skrevet med lille fontstørrelse.  Det hele ender ofte med at man alligevel skal have det originale pdf dokument åbent i et vindue ved siden af for at kunne arbejde effektivt uden at skulle taste alting manuelt .  Og jeg har set jeres svar fra 2017 "implementeres ikke" - det holder bare ikke her i 2020 - jeg kan ikke se et eneste argument for at bilag ikke kna vises i vinduet i kassekladedden i originalt format.  Og nej - det nytter ikke noget at "automatisere" den slags - vi håndterer f.eks mange bilag fra udlandet - hvor der skal bruges detaljerede indtastninger fra f.eks. kontonumre og stelnumre - såvel til betaling som internt brug og mulighed for søgning senere hen.  Derfor i det store hele - for mig er indscanning ikke en funktion der sparer andet end papir ( det er også fint nok ) men tiden jeg skal bruge er længere - hvilket er meningsløst.
i Forslag » Bilagshåndtering af (2.2k points)

2 Svar

Du har ret, og In Box er ikke spor bedre.

Men du rører ved noget væsentligt nemlig læsbarheden og det faktum, at man ikke længere kan kopiere værdier fra det indscannede bilag og over i bogføringen. Det er en katastrofal mangel især ved batalings-ID i forbindelse med FIK-betalinger.

Jeg skrev et indlæg i går om In Box, og jeg frygter den 31. oktober, hvor Indscanningsmodulet afløses af In Box.

Forslag af (26.5k points)

Hej Robert og Erik, 

Til at starte med, så vil jeg nævne, at vi er ved at undersøge mulighederne for, at man igen kan kopiere direkte fra et billede i e-conomic. Jeg vil ikke give garantier endnu, da vi først skal til bunds i det, men det er en problemstilling vi er opmærksom på.

Jeg hører dog også jeres største problem er læsbarheden af billedet. Nu arbejder jeg normalt med billeder der er ret lige til, så jeg er klar over der selvfølgelig findes andre formater. 

Ville I være friske på at sende et eksempel på nogle af de billeder, hvor den er helt skæv? I må meget gerne sende det til info@e-conomic.dk - att. Jesper Mieritz. 

Rigtig god weekend smiley

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper.

Tak for dit svar, men hvorfor er kopieringsfunktionen blevet så stort et problem for Jer? I det gamle indscanningsmodul fungerede det fremragende.

Er det fordi i, når i vil lave om på et modul, begynder helt for fra og overser/glemmer de gode og praktiske funktioner i det tidligere modul?
Hej Erik

Det er måden hvorpå vi danner og viser billeder i dag. Det vil være det korte svar herfra :)
Det er dog et arrogant svar.

Hvad med funktionalitet og brugervenlighed?

Som brugere behøver vi ikke "arkitektur", men gode værktøjer.

Jeg synes simpelthen ikke, at I kan være Jeres kundebetjening bekendt. I beder hele tiden om input, hvorefter i p..... på os.
ca. +1/2 års svartid på noget så essentielt som at kunne markere og kopiere fra et digitalt dokument bliver besvaret med "Det er måden hvorpå vi danner os viser billeder i dag." .. Et vaskeægte politikersvar "det er fordi sådan har vi valgt at gøre det, og ingen skal komme i tanke om noget andet...(inkl. stavefejl i en så lille sætning der har ligget og gæret i 9 måneder)  Svaret herfra er så:  "Måden vi arbejde på i dag stemmer ikke overens med måden i viser billeder på"  Men vi har fået en god aftale med en leverandør af storskærme, thi således kan vi arbejde med det vi har "indscannet" til economic i et andet vindue hvor det endnu ikke er blevet nedkompromeret til et ubrugeligt format.  Således er problemet løst halvvejs omend det forekommer nærmest stenalderagtigt at man skal have det originale dokument åbent i et vindue ved siden af det der viser i economic fordi sidstnævnte ikke længere kan bruges til andet end at kigge på.  Pardon, men det er totalt til grin.  Folk det ser mig arbejde spørger hvad jeg har gang i med min store skærm, jeg fortæller det og der grines... men det er ikke af mig.
Ja, fremskridt og innovation følges ikke altid ad. "Smart i en fart" må blive det nye slogan.

Sørgeligt, men s....!

Og jeg tror fortsat ikke, at e-conomic forstår det daglige arbejde hos kunderne.