Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bankafstemning - i udenlansk valuta

+31
Kan se at dette emne har været oppe mange mange gange, men nu slutter jeg mig også til hylekortet.

Lad os få Bankafstemning opdateret til også at afstemme konti i fremmed valuta.
lukket
i Forslag » Bank af (300 points)
lukket af
Hej Forum

Jeg har i flere år savnet muligheden for at kunne afstemme valutabankkonti i deres valuta i bankafstemningen. Flere at vores kunder har nemlig valutabankkonti og der kommer flere til. Tænker også at I generelt oplever, at jeres samlede portefølje af virksomheder kommer oftere og oftere udenfor landets grænser. Og dermed bliver behovet for denne funktionalitet også større og større.

Rent teknisk virker det også til at være muligt. CSV-filen fra banken er i valutaen. Finanskontoen oprettet i e-conomic kan "låses" på valutaen. Finanstransaktionerne indeholder felterne "BeloebDKK", "Valuta" og "Beloeb". Sidstnævnte er valutabeløbet. Så e-conomic er jo forberedt til det. Det "eneste" der mangler er, at vi i bankafstemningsmodulet får mulighed for at vælge mellem enten "BeloebDKK" eller "Beloeb", og at feltet "Valuta" ligeledes vises, hvis det er "Beloeb" der er tilvalgt.

I skriver i svaret nedenfor, at det stadig er noget I har på jeres liste. Hvad skal der til, for at det faktisk bliver en tilgængelig funktionalitet?

Mvh - Henrik
Hej E-conomic.

Bankafstemningen skal kunne fungere i valuta. Det er et must.

Dette bør prioriteres!!!

Skynd jer, ynglingssystem :-)
Er der en deadline på hvornår i får lavet om, så valuta konti ikke omregnes til DKK, men man bare kan få dem vist i den valuta de egentlig er?
Det savner jeg virkelig, til et ellers rigtig fint regnskabs program.

2 Svar

 
Bedste svar
Kunne e-conomic ikke se at få sat denne opgave lidt højere på listen? Det burde ikke være en stor eller uoverkommelig opgave, da systemet som sådan kan håndtere det og csv-filer indeholder oplysningerne, samt funktionen SmartBank importere i kontoen valuta mv. Det er "blot" i bankafstemningsmodulet der mangler lidt funktionalitet, til at få vist transaktionerne i valutaen i stedet for systemets grundvaluta.

Hvis e-conomic ønsker at være med fremme på markedet om online-bogførings-systemer, og i øvrigt være bogholdere/revisorers foretrukne online system (hvilket jeg tror i vil), så er dette her nødvendigt, og ved at nærme sig en "basal funktionalitet" i et regnskabssystem!

Så jeg håber virkelig at I snart kan få dette med - det vil lette vores arbejde en del.

/Christian Lanter
Forslag af (1.9k points)
valgt som bedste svar af
Hej og tak for dit indlæg

Du har ret i, at dette har været taget op mange gange, og det er også stadig noget vi har på vores liste. Jeg kan dog endnu ikke sige, hvornår og hvis det bliver udviklet, men som sagt er det ikke noget som er gået i glemmebogen.

Rigtig god dag til dig

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hvor ser man jeres projektliste i prioriteret rækkefølge?
Jeg vil også gerne skubbe til jer her, dette er vigtigt.
Det er afsindig savnet.

Vi har synkronisering med Revolut med flere forskellige valuta via Aiia, men afstemningen bliver noget rod når I kun arbejder med DKK i bankafstemningen.
Hvor langt er I med bankafstemning og overførsel til kladde derfra i udenlandsk valuta?

Pt. har jeg en kunde, hvor det kommer over i kladden i udenlandsk valuta men med kurs 100, så det giver fejl i bogføringen, hvis man ikke opdager det.

Tænker I er i gang med kigge på løsningen og det er en fejl, at jeg får en halv løsning på præcis den kunde. På øvrige kunder står det i DKK stadig.

Det er VIRKELIG savnet at I får det her løst. Flere og flere kunder får konti i forskellige valuta.

Bh. Sanne
Ja, den fejl oplever jeg også nu - har lige siddet og tilbageført/oprettet en masse posteringer i bogførte bilag.

Det har ikke været et problem før ...

Mh
Christina