forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Egen SMTP Server i stedet for post@e-conomic.dk

+2
I dag modtages faktura fra følgende email adresse:

post@e-conomic.dk

Vi oplever større og større problemer med at kunder ikke modtager faktura - og vi bruger stadig mere tid på at gensende og rykke for betaling.

Hovedparten af vores kunder er i udlandet - og rigtig mange er i USA og de kender slet ikke til en .dk email adresse og faktura ender ofte i deres SPAM filtre.

Vi har fuldstændig styr på vores egne emails og kunderne kender vores domaine (som er .com).
Derfor er det super frustrende at se så vigtig en korrespondance forsvinde ud i det blå.

Kan vi få lov til at sætte vores egen SMTP Server op? Please ....

Tak
Jesper Frier
spurgt 5 Apr, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af Jesper Frier (1,030 points)
status opdateret 20 Dec, 2012 af Peter Friis

33 Svar

Hej Alle

Vi har nu selv brugt løsning til at udsende fakturaer med og her opdagede vi, at der var nogle emailsadresser som var forkerte.

Det så vi ved at de kom retur til vores eget mailsystem (egen pc´er) med oplysningen om fejl i adressen.

Den funktionalitet får man også med.

Samtidig kan kunder altså trykke besvar på mailen for den kommer så retur til den afsender mail som er indsat som afsender.

Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 2 Dec, 2011 Forslag af Per Holm Pedersen (18,020 points)
Hej Jesper mv.

Vælg selv din afsender emailadresse - det kan du gøre hvis du anvender vores tillægsmodul fakturaadministration til e-conomic.

Her vælger du afsenderadresse samt modtager en BCC når fakturaen er afsendt - du kan vælge tre forskellige sprog muligheder ved teksten på emailen eller du kan have forskellige hilsener/tekst som du vælger imellem ved afsendelse.

Endelig kan modulet indsætte en stregkode på fakturaen eksempelvis kundens ordrenummer således du kan udskrive en faktura som følgeseddel og vedlægge den varerne eller du kan sende fakturaen med stregkoden.

Skriv eller ring hvis du vil se eller prøv e-conomic apps der skulle den gerne snart være præsenteret - vi har også hjælpevideoer, hvor du man se den.

Gå på vores hjemmeside  <a class="postlink" href="http://scan-soft.com/hjaelp_til_impexvision/hjaelp-til-e-conomic-moduler">http://scan-soft.com/hjaelp_til_impexvi ... ic-moduler</a> og se løsningerne.

Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 15 Dec, 2011 Forslag af Per Holm Pedersen (18,020 points)
Hej Jesper & alle der gerne vil bestemme afsender emailadressen

Vi har nu udviddet løsningen med valg af afsender email så den også omfatter udsendelse af tilbud og ordre.

Det betyder, at du nu med løsningen kan udsende faktura, ordre og tilbud med egen valgt emailadresse (afsender).

Din kunde kan så svarer på mailen og du kan jo så følge kommunikationen.

Du vil samtidig for alle få en BCC kopi så du har en form for dokumentation på, at emailen er sendt.

Løsningen kan også danne og skrive en stregkode på faktura som din kunde så kan scanne ved modtagelsen - det kan være kundens ordrenummer eller anden form for oplysning som er vigtig.

Endelig vil du stadig kunne skrive en tekst på emailen og der er stadig tre faner som giver dig mulighed for at have en eller flere faste teksten i forskellige sprog.

Vi har lavet en lille hjælpevideo som fortæller lidt mere om løsningen og du finder den på efterfølgende link

<a class="postlink" href="http://scan-soft.com/hjaelp_til_impexvision/hjaelp-til-e-conomic-moduler">http://scan-soft.com/hjaelp_til_impexvi ... ic-moduler</a>

Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 20 Dec, 2011 Forslag af Per Holm Pedersen (18,020 points)
Kære E-conomic

Jeg vil tilslutte mig kritikken. Det er super frustrerende at faktura-emails og rykker-emails ikke kommer frem til folk. Det er et stigende problem over længere tid siger flere af mine kunder. Jeg er IT-ansvarlig for en stribe mindre firmaer, som er kunder hos jer, og de har alle det samme problem, nemlig at flere og flere faktura-emails ikke kommer frem til kunderne.

Jeg modtager selv emails fra kunder hos jer, hvor deres regning til mit firma ender i spam-mappen, hvorved det er en tilfældig om jeg får den betalt.

Jeg er programmør og ser ikke de begrænsninger som I ser. I kan under jeres indstillinger have felter, hvor man skriver adresse + port + login til ens egen mailserver, og så er det vores egen mailserver, som udsender. Jeg har fuldstændig styr på vores mailserver, som ikke er blacklistet og hvor der er SPF og DomainKeys og alt muligt andet, som gør, at posten kommer frem.

Er der mulighed for at I kan gøre det bedre end I gør nu? Ellers bliver mine kunder jo nødt til at vælge alternativer eller bede mig om at programmere løsninger, som via API'en trækker deres fakturaer ud og sender dem via deres egen mailserver til folk, så posten reelt kommer frem. Det kræver en investering i tid, så det var derfor bedre, at I gjorde det kollektivt.

Masser af online systemer anvender eksterne mailservere - så jeres kan da også. I kan altid slå over på jeres egen interne mailserver, hvis den eksterne mailserver fejler X antal gange.

Som helt ny bruger og kunde hos e-conomic er jeg skufftet. Jeg arbejder til daglig som administrator af et omfattende SPAM filter, som mange kunder benytter.

Da jeg selv skulle til at konfigurere programmet ledte jeg efter et sted jeg kunne indtaste min egen mailserver adresse og oplysninger, så jeg kunne sende ud gennem den. Det sendte mig så til denne post i forummet.

Det viser sig så at det er helt umuligt. Det tillader I ikke ? Hvorfor dog ikke ?
Det kan da umuligt være teknikken der forhindrer jer ?

Samtidigt så har I slet ikke styr på at jeres system er konfigureret korrekt. I har komplet forkert SPF der slet ikke virker.

Hvis det ikke var fordi at I har DKIM konfigureret, så var jeg bange for at fakturaer ikke vil komme frem til kunden overhovedet.

Er I rare at få fikset jeres SPF record så den er korrekt >med det samme< ?

Og få så lavet muligheden for at man selv kan sende sine fakturaer til kunderne med korrekt afsender e-mail adresse....

Så svært og support krævende er det altså ikke, som I gør det til...

På forhånd tak!

Jeres SPF record er endnu ikke blevet rettet. Den er >FORKERT< og virker slet ikke. Få den venligst rettet til en valid SPF record.
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”