Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Hævninger i virksomhedsordningen

+1
Nedenfor er dagens chat - og jeg sender hermed mit ønske videre til udviklerne:
Hej, vi har en personlig eget virksomhed hvor vi bruger virksomhedsordningen og derfor skal have styr på mellemregning med virksomheden. Er der i economic mulighed for at bruge "spejlkonti"? Jeg vil oprette en kontoplan hvor virksomheden er den første del og hvor private konti så som lønindkomst, privatforbrug m.v. er anden del af kontoplanen. Jeg vil gerne have systemet til at registrere mellemregninger løbende automatisk. I Navision, som jeg tidligere har arbejdet med, blev alle poster mellem de 2 enheder automatisk posteret debet og kredit på 2 konti. Hvad siger I? (Håber jeg har forklaret det nogenlunde) ??
Operator profile
e-conomic svarer normalt på under 5 min.
Hej Inge - Søren her  
Det du kan gøre her er, at oprette flere konti hvis du har behov for det. I forhold til det her med en automatisk postering, hvordan tænker du så her? 
Søren profile
Og hvordan tænker du med privatforbrug her? 
Ja, jeg opretter flere konti til private indkomster m.v. Virksomhedsordningen kræver at man har styr på hævninger og indsætninger mellem virksomhed og privat løbende i bogføringen. Jeg vil derfor gerne have mulighed for automatisk at registrere disse beløb. I Navision fungerer det sådan, at hvis man f.eks. sætter en privat lønindkomst ind på virksomhedens bankkonto (kredit lønindtægt / debet bank) så blev der automatisk bogført det samme beløb på en indskudskonto i virksomheden og en hævekonto i den personlige del af balancen. Modsat fortegn ved hævning af beløb til privatforbrug. På den måde var der løbende styr på mellemregning efter virksomhedsordningens regler. Det er ikke så nemt at forklare på skrift, men du er velkommen til at ringe mig op på telf. 24450918 eller 62613028.
Søren profile
Okay - nu er jeg med her :) (jeg har desværre ikke mulighed for at ringe ud, telefornerne har åbent fra 9-15)
Det er muligt at lave en række ekstra konti i dit regnskab, der kan bruges til dette - dog er det ikke muligt at lave den automatiske del. Det vil kræve at du selv lave posteringer fra den ene til den anden konto. e-conomic er altså ikke så kompatibel med virksomhedsordningen 
Nå, jamen så er der jo noget i kan udvikle på Der ligger et stort arbejde i at rekonstruere disse bevægelser hvis/når skattevæsnet beder om at se mellemregningen. Tak for dit hurtige svar, selv om jeg ikke fik mit ønske opfyldt
Søren profile
Det var bare så lidt Jeg vil anbefale at du foreslår det på vores forum her:
https://forum.e-conomic.dk/
Her sidder udviklerne med og svare på indlæg - der er lavet 748 forbedringer baseret på kundehenvendelser indtil videre  
i Forslag » Andet af (130 points)

1 Svar

Hej Inge og tak for dit forslag,

Vi har faktisk en gammel funktion til spejlkoder. Det er ikke som sådan noget vi tilbyder længere, men jeg godt finde det frem inde i systemtet. Det er kun noget jeg kan aktivere på et administratormodul, som gives til revisorer/bogholdere.

Det virker på den måde, at du angiver en debet- og en kreditkonto, som herefter knyttes til en konto i kontoplanen. Hver gang du bogfører på den valgte konto, så vil bogføringen automatisk blive spejlet over på disse to konti
Jeg kan godt aktivere det, men det skal som sagt være en administratoraftale og du være opmærksom på, at det ikke er et produkt vi tilbyder længere, så du kan opleve, at supporten ikke lige kender det ved første øjekast. Ud over det, så er det ikke en funktionalitet vi udvikler på, men det der er udviklet nu vil du godt kunne anvende. 

Hvis du giver mig et administratornummer, så kan jeg aktivere det herfra og evt. give dig en lille guide. Det er ret hurtigt at sætte op smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)